سه شنبه 6 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه صالحی به بان‌کی‌مون در مورد استفاده از سلاح شيميايی در سوريه

ايسنا ـ علی‌اکبر صالحی وزير امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به بان‌کی مون دبيرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن استفاده معارضان حکومت سوريه از سلاح های شيميايی عليه مردم اين کشور خواستار اقدام پيشگيرانه‌ی سازمان ملل برای جلوگيری از تکرار اين حوادث و همچنين اعزام هيات تحقيق برای بررسی اين اقدام و ابعاد آن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير امور خارجه کشورمان در اين نامه که رونوشت آن برای رييس شورای امنيت سازمان ملل نيز ارسال شده است با اشاره به اقدام معارضان دولت سوريه در بکارگيری سلاح شيميايی در تاريخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ در شهر حلب که منجربه کشته شدن و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بيگناه اين کشور شد تصريح کرد: اين اقدام تهديدی فاحش عليه صلح وامنيت بين‌الملل و نقض آشکار هنجارهای حقوقی پذيرفته شده بين‌المللی به ويژه کنوانسيون سلاح‌های شيميايی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران به عنوان بزرگترين قربانی کاربرد سلاح‌های شيميايی با محکوم کردن اين جنايت ضد بشری با يادآوری مسووليت همه دولت‌ها در ممنوعيت استفاده از سلاح‌های شيميايی و جلوگيری از کمک به ديگران از جمله کمک به گروه‌های تروريستی برای استفاده از سلاح‌های شيميايی از هم دولت‌ها وسازمان‌های بين‌المللی از جمله سازمان ملل متحد انتظار دارد صريحا و در اسرع وقت ضمن محکوم کردن اين جنايت ضدبشری از هر اقدامی برای پيشگيری از تکرار آن فروگذار نکرده و از انجام تحقق بی‌طرفانه درباره اين جنايت و تامين‌کنندگان اين سلاح‌ها و مواد شيميايی سمی برای تروريست‌ها در سوريه و مجازات عاملان آن حمايت کنند.

وی اضافه کرد: در اين راستا ايران درخواست دبيرکل سازمان منع سلاح‌های شيميايی برای انجام چنين تحقيقاتی را مورد توجه قرار داده و اميدوار است اين تحقيقات بی‌طرفانه عينی و با جديت کامل به اجرا گذاشته شود.

وزير امور خارجه کشورمان در اين نامه اضافه کرد: ارتکاب اين جنايت در آستانه برگزاری سومين نشست بازنگری کنفرانس سلاح‌های شيميايی بار ديگر ضرورت اجرای کامل موثر و بدون تبعيض کليه مقررات کنوانسيون از سوی اعضا به ويژه امحا کامل اين تسليحات مخرب توسط دارندگان را يادآوری می‌کنند.

صالحی در پايان اين نامه تصريح کرده است: توسل به تهديد و يا کاربرد سلاح شيميايی در هر شرايط توسط دولت‌ها و گروه‌های معارض طبق تعهدات مصرحه در کنوانسيون سلاح‌های شيميايی امری محکوم و غير قابل قبول است اطمينان دارم سازمان ملل متحد جنايت کاربرد سلاح شيميايی عليه مردم بی دفاع شهر حلب را در راستای تامين صلح و امنيت بين‌المللی قاطعانه محکوم کرده و تمامی تلاش خود را منطبق با اصول و مقاصد ملل متحد برای حفظ صلح و امنيت بين‌المللی و جلوگيری از استفاده دوباره از چنين تسليحات هولناکی به کار خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016