دوشنبه 12 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سئول: به هر عمل تحرک آميز کره شمالی، پاسخی نظامی خواهيم داد

يورونيوز ـ پارک گئون هه، رييس جمهوری کره جنوبی، روز دوشنبه به تهديدات نظامی و«اعلام وضعيت جنگی» کره شمالی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که سئول با هرعمل تحرک آميز از سوی پيونگ يانگ با «پاسخِ نظامی قاطع و سريع» و به دور از ملاحظات و«عواقب سياسی» آن برخورد خواهد کرد.

از سوی ديگر واشنگتن نيز روز دوشنبه اعلام کرد که جتهای جنگی رادارگريز(استيلت) اف-۲۲ خود را برای انجام مانور نظامی مشترک با سئول، روز يکشنبه به کره جنوبی فرستاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايالات متحده اين اقدام را در حمايت از کره جنوبی درمقابل تهديدهای همسايه شمالی اش انجام داده است.

واشنگتن، هفته گذشته نيز (هشتم فروردين) دو بمب افکن ب-۲ و ب -۵۲ را بر فراز شبه جزيره کره به پرواز درآورده بود.

پيونگ يانگ همچنين روز يکشنبه تهديد کرده بود که مجتمع صنعتی کائه سونگ، واقع در مناطق مرزی دو کره را تعطيل خواهد کرد. اين تهديد نگرانی هايی ميان کارگران اين مجتمع صنعتی که بسياری از آنها تبعه کره جنوبی هستند، برانگيخته و با اين وجود روال معمول زندگی آنها مختل نکرده است.

يک کارگر ۵۲ ساله می گويد:« درست است کمی نگران وعصبی هستم. ولی کاری از دستم بر نمی آيد. بايد بروم سر کار.» کارگر ۵۸ ساله ديگری می گويد:«حتی اگر شرکت ما بسته شود، اميدوارم کارگران ما برگردند و بازداشت نشوند.»

عليرغم تهديدها، کارخانه های مجتمع صنعتی کائه سونگ همچنان به فعاليت خود ادامه می دهند. مجتمع کائه سونگ پروژه مشترکی ميان دو کره است و يکی از منابع مهم درآمد برای کره شمالی به حساب می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016