چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيونگ‌يانگ آتش‌بس ۶۰ ساله با سئول را لغو کرد

• با بالا گرفتن تنش ميان کره جنوبی و شمالی و لغو آتش‌بس ۱۹۵۳ از سوی پيونگ‌يانگ احتمال درگيری نظامی در شبه جزيره کره بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از شبکه تلويزيونی فرانس ۲۴، کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد توافق‌نامه آتش‌بس ۶۰ ساله با کره جنوبی را لغو کرده است و هشدار داد گام بعدی حمله تلافی جويانه عليه دشمن خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت نيروهای مسلح کره شمالی در بيانه‌ی خود اعلام کرده است آمريکا و دست‌نشانده‌اش، سئول، مسئول اصلی جنگ‌افروزی هستند.

هفته پيش و در پی مانور نظامی مشترک ميان کره جنوبی و آمريکا، کره شمالی اعلام کرد توافق‌نامه آتش‌بس سال ۱۹۵۳ با کره شمالی را ملغی خواهد کرد.

از آنجا که جنگ کره، با توافق‌نامه آتش بس و نه توافق نامه صلح پايان يافت، دو کره از آن زمان در حالت وضعيت جنگی در مقابل هم قرار داشته‌اند.

توافق‌نامه آتش‌بس ميان کره شمالی و جنوبی توسط مجمع عمومی سازمان ملل تاييد شده است و سازمان ملل و کره جنوبی، کنارگيری يک طرفه پيونگ‌يانگ از آتش‌بس را مردود شمرده‌اند.

کره شمالی در پاسخ به دوره جديد تحريم‌ها عليه اين کشور به خاطر انجام سومين آزمايش هسته‌ای خود، آمريکا و کره شمالی را به حمله اتمی تهديد کرده است.

به نوشته فرانس۲۴، گرچه تهديدات پيونگ‌يانگ به عنوان بلوف رد شده‌اند اما نگرانی‌ها در مورد احتمال وقوع درگيری نظامی در شبه جزيره کره در طی هفته‌های آتی بالا گرفته است.

بيانيه کره شمالی، واکنش رئيس جمهور همسايه جنوبی را در پی داشته است، و رئيس جمهور کره جنوبی اقدامات پيونگ‌يانگ را رسما محکوم کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016