پنجشنبه 15 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو فعال مدنی آذربايجان در دادگاه انقلاب به نه سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا - مهدی کوخيان و عباس ولی‌زاده در دادگاه انقلاب مراغه، به يک و هشت سال زندان محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، دو فعال مدنی آذربايجان به نام‌های مهدی کوخيان و عباس ولی‌زاده که روز بيست و دوم اسفند نود، در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه، محاکمه شده بودند به ترتيب به يک و هشت سال حبس تعزيری محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامبردگان روز دهم دی ماه نود در شهر ملکان دستگير و قرار بازداشت موقت، در مورد آن‌ها صادر و در ابتدای امر به ادارهٔ اطلاعات و بعد به زندان مراغه اعزام شده بودند.

اتهامات کوخيان و ولی‌زاده، طبق حکم محکوميت صادره، تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی، توهين به مقدسات اسلامی و مقام رهبری، در فضای مجازی عنوان شده است.

يکی از نزديکان اين دو فعال مدنی طی گزارشی به خبرگزاری هرانا نوشت: "مستنداتی که رييس شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه (داورنيا) با اتکاء به آن‌ها، چنين محکوميت سنگينی صادر کرده است، فاقد وجههٔ حقوقی و قانونی می‌نمايد. به عنوان نمونه، توهين به امام جمعهٔ ملکان به خاطر ممانعت امام جمعهٔ ملکان از نام گذاری دو خيابان در ملکان به نام "آتا" و "آنا"، درج مطلبی در ارتباط با مناطق زلزله زدهٔ آذربايجان، به اشتراک گذاشتن کاريکاتوری از خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در فيسبوک، درج تصوير يکی از بازداشت شدگان آذربايجان در اينترنت و تقاضای آزادی وی، اهانت به مراسمات مذهبی و عزاداری در ماه محرم و يکی از مداحان ملکان و...."

گفتنی است، وکالت اين دو فعال مدنی آذربايجان، بر عهدهٔ خانم فاطمه ستاری بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016