جمعه 16 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام همدردی برخی شخصیت های ایرانی در سوگ احمد صدر حاج سیدجوادی

احمد صدر حاج سیدجوادی (١٣٩٢-١٢٩٦) که بیش از هفتاد سال از عمر دراز و پربار خویش را در کسوت قضاوت و وکالت‌ دادگستری و در فعالیت‌های سیاسی، در تلاش و مبارزه با فساد و خودکامگی و در راه تحقق آزادی، عدالت و حکومت قانون گذراند، چشم بر جهان فروبست.

او تجسم آزادگی و شرافت اخلاقی بود و تا واپسین روزهای زندگی علی‌رغم سالخوردگى و ضعف مزاج و فشارها و تهدیدهای عوامل حکومتی، نماد پایداری و استواری در دفاع از حقوق مردم و مبارزه با استبداد دینی. شرافت اخلاقى و صداقت سياسى او بود كه سبب شد در نامه‌ى سرگشاده‌اى خطاب به ملت ايران از«كوتاهى، قصور و يا ناتوانى خود به عنوان احدى از اعضاى شوراى انقلاب و دولت موقت در راستاى ممانعت از عدول حاكميت از آرمان‌هاى تاريخى ملت ايران و انحرافاتى كه از همان هفته‌هاى آغازين ايجاد شد و آشكارا به چشم مى‌خورد» پوزش بخواهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درگذشت این یار وفادار نهضت ملی ایران را به خانواده ارجمند حاج سید‌جوادی به ویژه به برادر گرانقدرش آقای علی اصغر حاج سید جوادی تسلیت می گوئیم.

هومن آذركلاه- داريوش آشورى- ابراهيم آوخ– مستوره احمدزاده- رضا اصغرزاده- محمد اعظمى- رضا اغنمى- رضا اكرمى- جلال ايجادى- كاظم ايزدى- مهران براتى- فيروزه بنى‌صدر- امير پيشداد- سعيد پيوندى- زرى تاثريان- تقى تام- فريبا ثابت- سيروس جاويدى- فريده جلالى- محمد جلالى (سحر)- حسن حسام- محسن حسام- سروش حبيبى- فرنگيس حبيبى- بيژن حكمت- سيما خاشع- منوچهر خاشع- نسيم خاكسار- حسين دولت‌آبادى- تقى رحمانى- ناصر رحيم‌خانى- فرهمند ركنى(اخوى)- محمود رفيع- ايران زنديه- ايرج سبحانى- هدايت سلطان‌زاده- سعيد سنجابى- هوشنگ سياح‌پور- على شاهنده- على شيرازى- ويدا صالحى- نادر عصاره- فرزانه عظيمى- رضا عليجانى- مسعود فتحى- منصور فرهنگ- كاظم كردوانى- زريون كشاورز- على گوشه- رضا گوهرزاد- عبدالكريم لاهيجى- مهناز متين‌ـ باقر مرتضوى- بنفشه مسعودىـ مهران مصطفوى- حسن مكارمى- باقر مومنى- ناصر مهاجر- نادر وهابى- محسن يلفانى


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016