یکشنبه 18 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار خانواده آیت الله بهشتی با دختران موسوی

خانواده شهید آیت الله دکتر بهشتی به مناسبت ایام نوروز با خانواده مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد دیدار کردند.

به گزارش کلمه، در این دیدار فرزندان موسوی و رهنورد با ابراز بی اطلاعی از وضعیت پدر و مادر در حبس خود از ابتدای سال جدید و محرومیت دیدار و تماس با آنها، درباره تضییقات گوناگونی که به آنها وارد می شود، توضیح دادند.

اعضای خانواده شهید بهشتی نیز ضمن ابراز تأسف و آرزوی آزادی هرچه سریع تر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد تأکید کردند که تحمل این سختی ها بی حاصل نبوده است.

خانواده این شهید بزرگ انقلاب تصریح کردند که امروز بیش از هر زمان دیگری حقانیت راهی که طی شده، حتی برای آنان که تاکنون در آن تردید داشتند، آشکار شده و این همه را باید مرهون صبر و استقامتی دانست که در راه حق صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند و با وجود گذشت بیش از ۷۸۰ روز از این بازداشت غیر رسمی و غیر قانونی، حاکمیت نه به محاکمه علنی و عادلانه رهبران جنبش سبز تن داده، نه حاضر شده حق قانونی و شرعی آنها برای آزادی از حبس خانگی غیرقانونی را بپذیرد و نه حتی ابتدایی ترین الزامات حقوقی و بدیهی ترین حقوق یک زندانی را درباره آنها مراعات می کند.

دختران موسوی و رهنورد آخرین بار در سی ام اسفندماه توانستند با پدر و مادر خود ملاقات داشته باشند و در هجده روزی که از سال ۹۲ می گذرد، آنها هیچ ملاقات یا حتی تماس تلفنی با میرحسین و رهنورد نداشته اند و هم اکنون در بی خبری کامل از وضعیت پدر و مادر زندانی شان به سر می برند.

آنها دیروز در بهارنوشته ای که در کلمه منتشر شد، با اشاره به محدودیت ها و فشارهایی که در ایام حصر بر پدر و مادرشان رفته، از آخرین ملاقات پر از مامور و مراقب، آن هم بعد از ماه ها بی خبری نوشتند و خاطرنشان کردند: مامور‌ها بازو به بازوی هم می‌دهند تا ذره‌ای نزدیک پدر و مادر نشویم. درود برشما که در بند ظالمین هم که باشید صاحبان بند از فکر و کلامتان تا این حد نگرانند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016