دوشنبه 19 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: غنی سازی را هيچگاه متوقف نمی‌کنيم

• عنوان اتهامی ديپلمات عربستان در آينده‌ای نزديک مشخص خواهد شد که به چه عنوانی حق سفر به کشور خود را ندارد.


ايلنا ـ رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تاکيد کرد: انتخابات يک سياست است و تاثيری در روند مذاکرات نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، علاءالدين بروجردی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در راستای فوت يکی از شهروندانمان در تصادف با ماشين ديپلمات عربستان، دواتگری که رئيس کميسيون امنيت را مسئول کرديم تا به خانواده اين از دست رفته حضور پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: فردی که به قتل رسيده يک فرد بسيجی بوده که در تصادف با ماشين ديپلمات عربستان اين اتفاق برای وی رخ داده است.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت: تخلفات ديپلمات عربستان مضاعف است چراکه چند بطری مشروب الکلی باز شده و بسته در ماشين اين ديپلمات وجود داشته است و تست پليس نشان می‌دهد که اين ديپلمات در حال مستی رانندگی کرده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: تا زمان تعيين تکليف و استيفای حقوق اين خانواده از سفر اين ديپلمات به کشور خود ممانعت می‌شود کسانی که به عنوان ديپلمات در کشور هستند هر چند که مصدوميت دارند ولی حتماً بايد قوانين کشور را رعايت کنند و ضروری است که به عنوان ديپلمات درخصوص عدم رعايت قوانين کشور ما پاسخ دهد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: گزارش اوليه پليس آماده شده است و عنوان اتهامی اين ديپلمات در آينده‌ای نزديک مشخص خواهد شد که به چه عنوانی حق سفر به کشور خود را ندارد.

و در پاسخ به سئوالی در خصوص حادثه اتوبوس زائران ايرانی در عربستان اظهار داشت: قرار است کميته حقيقت‌يابی را به عربستان اعزام کنيم که اين موضوع به وزارت خارجه هم منعکس شده است.

وی افزود: ضروری است که پيگيری‌ها در اين رابطه انجام شود؛ بنده ضمن عرض تسليت به خانواده‌هايی که جان عزيزانشان را از دست دادند بايد اعلام کنم که کميسيون به طور جدی پيگير اين موضوع است.

وی در خصوص تعطيلی فردو نيز گفت: در فردو دو موضوع وجود دارد که موضوع اول اجرای پدافند غيرعامل است چراکه تهديدهای مکرری از سوی غرب عليه نظام انجام می‌شود و اين پدافند غيرعامل در اطراف تاسيسات هسته‌ای ايجاد شد و هيچگاه متوقف نخواهد شد.

وی افزود: ما در مقطعی نيازمند غنی سازی با درصد بيشتر از ۲۰ درصد هستيم و غنی سازی هيچ‌گاه در ايران متوقف نخواهد شد و در ماده ۴ ان پی تی نيز آمده است که غنی سازی حق ايران است و ما می‌توانيم ۲۰ درصد و بالا‌تر نيز داشته باشيم.

بروجردی در ادامه خاطرنشان کرد: در ماده ۴ ان پی تی کاملا تصريح شده است که ايران حق دارد که غنی سازی را داشته باشد و ايران اين را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت: تعليق ۲۰ درصد غنی سازی اورانيوم و فردو از پيشنهادات گروه ۱+۵ بوده است و ما اين پيشنهاد را مطرح نکرده‌ايم و تا زمانی که غربی‌ها حق ايران را در داشتن غنی سازی به رسميت نشناسند ما نيز پيشنهادات آنان را نخواهيم پذيرفت و هيچ گزينه ديگری به جز برداشتن کامل تحريم‌های ظالمانه از سوی غرب عليه ايران را نمی‌پذيريم.

وی افزود: گروه ۱+۵ گام اول را در جهت خلاف عهدنامه‌های ان پی تی برداشته است و تا اين تخلف برطرف نشود شرايط مذاکره عادی نخواهد شد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس بيان کرد: عقب نشينی از برخی از تحريم‌های اعمال شده در مورد ايران از جمله اهداف نشست آلماتی ۱ و ۲ بوده است و در آلماتی ۲ نيز آن‌ها پيشنهادات ايران را پذيرفته‌اند و قبول کرده‌اند که در دوره کوتاهی طی تماس تلفنی نتيجه را اعلام کنند.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براينکه آيا نتيجه انتخابات تاثيری در روند مذاکرات خواهد داشت يا خير گفت: انتخابات يک سياست است و تاثيری در روند مذاکرات نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016