شنبه 24 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت پوريا فرازمند، وبلاگ نويس در کرمانشاه

کميته گزارشگران حقوق بشر- بر اساس گزارش های واصله، پوريا فرازمند، وبلاگ نويس و فعال سايبری، روز يکشنبه ۱۸ فروردين ماه در کرمانشاه بازداشت شد.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر اين دانش آموخته دانشگاه کرمانشاه، روز يکشنبه هفته گذشته، در حاليکه جهت برخی امور مربوط به فارغ التحصيلی خود به دانشگاه مراجعه کرده بود، متوجه احضار خود توسط حراست دانشگاه می شود، که هنگام خروج از درب دانشگاه، توسط چند تن از ماموران لباس شخصی مجهز به بيسيم و سلاح کمری متوقف و بازداشت می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان و شاهدان عينی نيز گزارش داده اند که هنگام دستگيری آقای فرازمند، ماموران برخوردی خشونت بار داشته و وی را مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار دادند.

همچنين «م. سيدی»، يکی از مامورين حراست دانشگاه نيز، پس از ربايش و دستگيری فرازمند، به مقابل درب دانشگاه آمده و ضمن اهانت به دانشجويانی که در آن محل تجمع کرده بودند، وبلاگ نويس بازداشتی را "جاسوس"، "تجزيه طلب" و "مرتبط با کشورهای بيگانه" ذکر کرد.

گفتنی است، پوريا فرازمند، نويسنده وبلاگ «آزادی برای همگان»، و همچنين عضو هيئت تحريريه نشريه دانشجويی توقيف شده «مُشت» بود و بنا به اظهارات دانشجويان و برخی شاهدان، هيچگونه مطلبی در خصوص "تجزيه طلبی" يا "همکاری با بيگانگان" در وبلاگ يا نوشته ها و اظهاراتش نبوده است و تنها به انتقادات سياسی می پرداخت.

هنوز از محل نگهداری و وضعيت اين وبلاگ نويس بازداشتی خبری منتشر نشده است.

طی ماههای اخير، تعدادی از وبلاگ نويسان، فعالان سايبری و منتقدين فعال در شبکه های اجتماعی، در شهرهای مختلف استان تهران، البرز، فارس، کردستان، خراسان رضوی و اصفهان بازداشت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016