چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال وحید اصغری به انفرادی و اعلام اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا - وحید اصغری وب نگار زندانی در بند ۳۵۰ اوین بدستور قاضی پرونده خود به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شد و ۳ هفته نیز ممنوع الملاقات گردید و به همین سبب دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شنبه ۱۸ آذر ماه وحید اصغری بدلیل اینکه حاضر به شرکت در جلسه دادگاه خود نشده بود به دستور قاضی پرونده خود برای ۱۰ روز به سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی همچنین دستور به ممنوعیت ۳ هفته‌ای ملاقات برای این زندانی سیاسی را صادر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحید اصغری که دلیل شرکت نکردن خود در جلسه دادگاه را دلایلی چون عدم صلاحیت دادگاه و سوء استفاده صلواتی از حضور فیزیکی متهم برای حکمهای از پیش تعیین شده و نیز اجبار به پوشیدن لباس زندان و دستبند عنوان کرد، هنگام انتقال به سلول انفرادی با سرودهای میهنی و حماسی بدرقه شد.

وی در هنگام خروج از بند به سایر زندانیان اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

وحید اصغری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام راه اندازی سایت‌های مستهجن، ضد دینی و سیاسی به اعدام محکوم شده است در سال ۸۷ همزمان با بازداشت جمعی از فعالین سایبری در یک پروژه امنیتی از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برای دیگر متهم این پرونده به نام‌ سعید ملک‌پور نیز که تحت عنوان پروندهٔ مضلین محاکمه شدند، حکم اعدام صادر کرده بود و هم‌چنین دیگر متهم این پرونده، حسن سی‌سختی را به حبس ابد محکوم نموده است. نامبردگان هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برند.

گفتنی است، غلامرضا خسروی درروز ملاقات دوشنبه ۲۰ آذر ماه باوجود حضور خانواده و درخواست ملاقات آن‌ها، جهت اعتراض به نوع برخورد با وحید اصغری از حضور در ملاقات سرباز زد و با درخواستهای مکرر خانواده نیز راضی به ملاقات نشد.

لازم به یادآوریست، پیش‌تر نیز قاضی صلواتی چنین برخوردی را با علی معزی انجام داده بود و وی کماکان ممنوع الملاقات است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016