دوشنبه 26 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده مجلس: ۱۲۰ هزار موبایل چینی با ارز مرجع وارد کشور شده است

راديو فردا ـ رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از کشف یک تخلف ده‌ها میلیاردی در گمرک ایران خبر داده و گفته است که بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه موبایل چینی با ارز مرجع وارد کشور شده است.

به گفته امیر خجسته، در جایی که قرار بوده دستگاه‌های پخش‌کننده فایل‌های صوتی ام‌پی‌تری وارد شود افرادی بیش از یکصد هزار دستگاه موبایل چینی آن هم با ارز مرجع وارد کشور کرده‌اند.

خبرگزاری فارس از قول وی نوشته است: در این‌خصوص با وجود این‌که گمرک‌های اصفهان و بندرعباس قاچاق بودن این کالاها را گزارش کرده‌بودند اما گمرک شهریار به طور غیرقانونی آن را ترخیص کرده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس کمیسیون شوراها در توضیح گفته است: «چند ماه قبل یک شرکت در وزارت صنعت و معدن برای وارد کردن ۱۲۰ هزار دستگاه‌ام‌پی‌تری (ضبط صدا) ثبت سفارش می‌کند که به صورت اتفاقی در استان اصفهان یکی از کانتینرهای این محموله را مامورین نیروی انتظامی باز می‌کنند و متوجه می‌شوند که به جای دستگاه‌ام‌پی‌تری بیش از یکصد هزار دستگاه موبایل چینی وارد کشور شده است.»

رییس کمیسیون شوراهای مجلس، گمرک شهریار را مقصر اصلی این اتفاق دانسته و افزوده است: «اگر این محموله توسط نیروی انتظامی استان اصفهان مورد بازرسی قرار نمی‌گرفت کسی متوجه این تخلف نمی‌شد.»

به گفته امیر خجسته، در ترخیص این کالاها اسناد و مدارک خلاف واقع ارائه شده و تشریفات گمرکی نیز رعایت نشده‌است.

وی در پایان خبر داد که گزارش این تخلف گمرکی که توسط کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی کمیسیون شوراها کشف شده است به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داده خواهد شد.

امیر خجسته روز دوم اسفند پارسال نیز از وارد شدن ۵۰۰ دستگاه خودروی لوکس پورشه از طریق جزیره ابوموسی به کشور خبر داده‌ و گفته بود که مرجع واردکننده و ارز تخصیصی به این خودروهای لوکس مبهم است.

واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع از جمله مسائلی است که مجلس پیش از این هم درباره آن از دولت پاسخ خواسته بود.

ارز مرجع که برای تخصیص به کالاهای اساسی در نظر گرفته‌شده در حالی برای واردات کالاهایی نظیر تلفن همراه و خودروی لوکس مصرف شده‌است که واردات دارو با این ارز همواره با مشکل روبه‌رو بوده است.

آذرماه گذشته اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران اعلام کرد مبلغی که بانک مرکزی برای واردات دارو اختصاص داده است «تنها حدود یک سوم ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی» را شامل می‌شود.

هیجدهم اسفند ماه، شاهین محمدصادقی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ترخیص نشدن ۱۴۰ میلیون دلار دارو از گمرک، مدیریت نامناسب برخی مسئولان را در این زمینه دخیل دانسته و از رییس جمهوری ایران خواست تا دستور ترخیص دارو را صادر کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016