چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه پايانی هشتمين مجمع عمومی کنگره مليت های ايران فدرال

۱۲ و ۱۳ آپريل ۲۰۱۳ ميلادی لندن

هم ميهنان عزيز!
نيروها و سازمانهای مترقی و آزاديخواه ايران!

بدين وسيله اعلام ميداريم که جمعه و شنبه دوازدهم و سيزده هم آپريل دوهزارو سيزده ميلادی برابر با بيست وسوم و بيست و چهارم فروردين ماه خورشيدی هشتمين مجمع عمومی کنگره مليتهای ايران فدرال که عالی ترين مرجع تصميم گيری کنگره مليتهاست، با حضور نمايندگان واحدھای کشوری، احزاب و سازمان های عضو کنگره که متشکل ازتشکلات سياسی بلوچ، ترک آذربايجانی، عرب اهوازی، کورد، ترکمن و لر و بختياری می باشد، در شهر لندن برگزار گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز نخست برنامه کاری مجمع طبق برنامه از پيش اعلام شده به گزارش سالانه هماهنگ کننده گنگره، گزارشات واحد های کشوری و مسئولين کميته ھای کاری کنگره اختصاص داشت. در اين رابطه مجمع عمومی با بررسی و نقد و برجسته نمودن نقاط ضعف و قوت فعاليت ها و کارھای يکسال گذشته کنگره به ارائه راھکار و پيشنهادات لازم جهت هرچه پر بارتر نمودن فعاليت های آتی کنگره پرداخت.

در ادامه گفتگوها و بحث های روز اول مجمع عمومی پيشنھادات ارائه شده توسط "ھيئت بازنگری اساسنامه مصوب ششمين مجمع عمومی به شور و بحث گذاشته شد و در اين راستا تغييراتی در ساختار تشکيلاتی کنگره صورت گرفت و به تصويب رسيد.

در روز دوم کار مجمع عمومی نمايندگان تشکلات و سازمانهای عضو به تجزيه وتحليل شرايط و تحولات يکسال گذشته عرصه سياسی جهان، منطقه و ايران پرداختند.در اين راستا با توجه واهتمام به ماھييت تئوکراتيک و تماميت خواھانه نظام جمھوری اسلامی ايران و سياستھای بحرانزای داخلی و تنش آفرينی های منطقه ای و جھانی حکومت جمهوری اسلامی راهکارها و پيشنهادات لازم جهت رويارويی با اتفاقات و تحولات پيشرو ارائه گرديد. در اين را بطه مجمع عمومی دخالت های مخرب جمهوری اسلامی ايران در اوضاع سوريه و همچنين تلاشهای تهران در زمينه دستيابی به سلاح های اتمی را محکوم کرد.

در ادامه بحث های روز دوم مجمع عمومی شرکت کنندگان به اين امر تاکيد کردند که با توجه به ادامه سياست های ديکتاتوری جمهوری اسلامی و عدم وجود فضای باز سياسی در جامعه شرکت در انتخابات رياست جمهوری پيش رو مشروعيت بخشی به حاکميت و تقويت نظام سياسی حاکم برايران است و بر اين امر تاکيد شد که تا هنگاميکه شرايط و مقتضيات مناسب برای برگزاری يک انتخابات دمکراتيک و آزاد با شرکت تمامی مليت های ايران مهيا نشده باشد انتخابات مفهوم و ماهيت حقيقی خود را نخواهد داشت.

ساعات پايانی روز دوم مجمع عمومی کنگره مليت های ايران فدرال اختصاص داشت به بحث و شور برای انتخاب هيئت اجرائيه جديد کنگره که در اين راستا به اتفاق آراء ۷ نفر بعنوان اعضای اصلی و يک نفر به عنوان عضو علی البدل در ميان احزاب و سازمانهای شرکت کننده مليت های گوناگون ايران انتخاب گرديد.

هشتمين مجمع عمومی کنگره مليتهای ايران فدرال با اشاره بر ديدگاه اصلی کنگره مليت های ايران فدرال در مورد سيستم حکومتی آينده ايران يکبار ديگر به سيستم فدراليسم ملی جغرافيايی در چارچوب ايران تاکيد نمود و با شعار همياری و کار مشترک در راه آرمانها و اهداف بر حق مليتهای ايران و کليه مردمان ايران به کار دو روزه خود پايان داد.

دبيرخانه کنگره مليتھای ايران فدرال
۱۳ آپريل ۲۰۱۳ لندن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016