شنبه 31 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره شمالی مشتری نفت ایران شد

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات ایران و کره شمالی در تهران به منظور صادرات نفت به این کشور آسیایی از آغاز مذاکرات گازی با هند و کره جنوبی برای صادرات گاز و میعانات گازی خبر داد و جزئیات فرمول قیمت فروش گاز ایران به عراق را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر انرژی کره شمالی در تهران گفت: دولت پیونگ یانگ پیشنهادی مبنی بر واردات نفت از ایران مطرح کرده است که ایران هم از این پیشنهاد نفتی استقبال می کند.

وی با اعلام اینکه مذاکرات برای فروش نفت به کره شمالی آغاز شده است، تصریح کرد: در صورت توافق نهایی دو طرف امکان صادرات نفت خام به این کشور آسیایی وجود دارد.

آغاز مذاکرات گازی با هند و کره جنوبی

این عضو کابینه دولت دهم در خصوص افزایش صادرات گاز مایع ایران به کره جنوبی بیان کرد: قراردادهایی به صورت کوتاه مدت با صنایع کره جنوبی برای فروش گاز مایع امضا و اجرایی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران هیچ گونه صادرات میعانات گازی به کره جنوبی ندارد، بیان کرد: با این وجود یکی از پالایشگاههای جدیدالاحداث کره جنوبی برای واردات میعانات گازی از ایران مذاکراتی را آغاز کرده که گفتگوها با این شرکت آسیایی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اخیرا هیچ گونه مذاکره ای با مقامات هندی برای صادرات گاز در تهران انجام نشده است، اعلام کرد: به زودی هیاتی برای انجام مذاکرات خط لوله صلح به هند سفر می کند.

توسعه آزادگان شمالی با مشارکت چینی ها

قاسمی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف طرح توسعه 20 میدان مشترک نفت و گاز در سال 91، افزود: هم اکنون طرح توسعه میادین نفتی و مشترک آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران با مشارکت شرکت چینی در حال انجام است.

وی از توافقات جدید با یک شرکت چینی برای توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی سخن گفت و تاکید کرد: پیش بینی می شود فقط با توسعه این سه میدان مرزی تولید نفت ایران روزانه 700 هزار بشکه افزایش یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موضع ایران برای دبیر کلی اوپک

وزیر نفت در خصوص سیاست و موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران برای دبیر کلی اوپک گفت: در جلسه آخر اوپک در وین هیچ گونه اجماع نظری برای انتخاب دبیر کل اوپیک بین کشور عراق ، عربستان سعودی و ایران حاصل نشد و مدت دبیر کلی آقای البدری برای مدت یک سال تمدید شد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه ایران از نامزد پیشنهادی خود غلامحسین نوذری برای احراز پست دبیر کلی اوپک حمایت می کند، گفت: رایزنی با سایر کشورهای عضو اوپک ادامه دارد

این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه ایران به منظور رقابت احراز کرسی پژوهشکده اوپک توضیح داد: هنوز تصمیم گیری نهایی در این باره اتخاذ نشده اما اولویت اول ایران در اوپک احراز کرسی دبیر کلی این سازمان است.

نفت زیر 100 دلار منصفانه نیست

وی در خصوص سقوط قیمت جهانی نفت به زیر 100 دلار و واکنش احتمالی اعضای اوپک تصریح کرد: ایران معتقد است کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار منصفانه نیست .

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر تا پیش از اجلاس آتی اوپک در خردادماه سال جاری سقوط قیمت جهانی نفت شتاب بگیرد، مذاکره با اعضا برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک در دستور کار قرار می گیرد، اظهار داشت: چنانچه این سقوط قیمت انجام نشود درباره قیمت جهانی نفت در نشست آتی اوپک در خردادماه سال جاری تصمیم گیری خواهد شد.

رونمایی از فرمول فروش گاز ایران به عراق

قاسمی درباره صادرات گاز طبیعی ایران به عراق اظهار داشت: برای دولت عراق واردات گاز طبیعی در مقایسه با مصرف و واردات فرآورده های نفتی توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون قیمت یک متر مکعب آب سه برابر کمتر از یک لیتر فرآورده های نفتی است، گفت: پیش بینی می شود تا سه ماه آینده گاز ایران به نیروگاه‌های بغداد ارسال شود.

وزیر نفت در خصوص قیمت فروش گاز طبیعی ایران به عراق بیان کرد: هم اکنون اگر یک لیتر فرآورده نفتی حدود 1.2 دلار ارزش داشته باشد قیمت یک متر مکعب گاز صادراتی به این کشور حدود 50 سنت ارزش خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016