سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزجهانی کارگر بر کارگران ايران مبارک باد، بيانيه جبهه ملی ايران

به نام خداوند جان و خرد

يکی از روزهای خجسته و فرخ آيين در سالنمای کشورهای جهان «روز کارگر» است که به احترام حق مسلمی که اين طبقه زحمتکش و بردبار در سامان بخشيدن به زندگانی فردی و جمعی در هر زيستگاهی دارند، نامگذاری اين روز مهر تائيد جهانی خورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درين روز فرخنده شايسته است که شهروندان هرشهر و دياری مراتب گرامی داشت و سپاسمندی خود را نسبت به اين جمع خدمتگزار ابراز دارند و در لزوم مراعات رفاه و خوش زيستی جامعه کارگران با گفتار و نوشتار و اقدامات عملی وامی را که به گردن دارند منصفانه بپردازند.

جای ترديد نيست که آسوده زيستن جامعه کارگری در زندگی روزانه و تامين معاش و بهداشت آنان چه مايه در استواری چرخهای کارخانه و کارگاه حيات ملی و ترقيات کشور موثر است و برعکس ناخرسند بودن آنان از اوضاع زندگی و اداره خانواده چه اندازه برای گسترش صنايع و امور اساسی و پيشرفت کارهای مملکت زيان بخش تواند بود.

پوشيده نيست که ساخت و ساز بناها وعمارات بلند، نظافت و سرسبزی شهرها، رونق کارخانه ها، اطفای حريق ها و بستن سيل بندها همه و همه امور از اين دست مديون طبقه کارگران است. و اگر عرق ريختن ها و خطر کردن ها و تحمل سرما و گرما و فداکاری اين جماعت نبود زندگی شهرنشينی امکان نداشت و حتا روستا نشينی هم بی رونق بود. پس بايد قدر کارگر راشناخت واز حقوقش دفاع کرد.

متاسفانه زمامداران کشور به گونه ای که شايسته است در رعايت حقوق کارگران اهتمام نمی ورزند و هرگاه اين طبقه برای توجه دادن حکومتها به کمبود حقوق يا تاخير در ادای دستمزد خود ندايی سرميدهند به جای توجه به خواستهای قانونی آنان ضرب و شتم و زندان بسراغشان می رود.

جبهه ملی ايران روز فرخنده جشن کارگران را به عموم کارگران ايران و جهان تبريک می گويد و موجبات رفاه و بهروزی و سعادت آنان را همواره آرزومند است.

تهران – ۱۰ /۲ /۱۳۹۲
جــــبهه ملــــی ایــــران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016