سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مناسبت روز جهانی کارگر

اول ماه مه، روز جهانی کارگر، که به پاسداشت ياد و خاطره تابناک کارگرانی که در حمله پليس شيکاگوبه تظاهرات حق طلبانه کارگری حدود يکصدو بيست سال پيش کشته شدند، و از اين روی از سوی اتحاديه ها و سازمان های جهانی کارگری آن دوران به عنوان نماد اتحاد و همبستگی جنبش گسترده و دير پای دادخواهی کارگران جهان پايه گذاری شده است.بر همه ی کارگران وزحمتکشان و همکاران شريف گرامی باد.

به مناسبت روز جهانی کارگر سنديکاها و اتحاديه ها و سازمانهای کارگری در کشورهای مختلف تلاش ميکنند توجه وسيع افکار عمومی و رسانه ها را به دادخواهی کارگری افزايش داده و بر خلاف مراسم تبليغاتی حکومتی و دولتی، بی عدالتی های اجتماعی را افشاء و به صورت اعتصاب، راه پيمايی، تجمع اعتراضی،گردهمايی، سرود خوانی، اطلاعيه و ديگر روش ها، اعتراضات خود را اعلام و حقوق خود را طلب می نمايند. و در همين راستا از عموم کارگران ايران دعوت می شود سازمانهای سنديکائی خود را ايجاد و در چنين روزهائی اعتراضات و خواست های خود را به مسئولان اعلام نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اينکه تاريخ بزرگداشت اول ماه مه در ايران حدود صد سال سابقه دارد، اما متاسفانه به علت سرکوب های پليسی، امنيتی و کارشکنی های دولتی و برخلاف ادعاهای گوش خراش مسئولان در حمايت از کارگر و همچنين همگانی نبودن تعطيلی روز جهانی کارگر، تاکنون بزرگداشتی شايسته ی مقام ميليونها کارگر و زحمت کش ايرانی در اول ماه مه برگزار نشده است. البته با وجود همه ی اين مشکلات و موانع گوناگون، سنديکای کارگران شرکت واحد همواره با سخت کوشی و همدلی و اتحاد و پذيرش خطرات به سهم خود اين روز را گرامی داشته است.

سنديکای کارگران شرکت واحد همانند ديگر سنديکاهای کارگری جهان که خواسته ها و اعتراضات خود را در چنين روزی اعلام می کنند، بخشی از مهمترين خواسته های خود را بدين شرح اعلام می نمايد.

۱- آزادی فوری و بی قيد شرط آقای رضا شهابی راننده زحمت کش شرکت واحد و عضو هيئت مديره سنديکا از زندان و درمان وی تا سلامتی کامل و بازگشت بکار و پرداخت همه ی حق و حقوق معوقه ايشان از تاريخ بازداشت.

۲-بازگشت بکار فوری رانندگان زحمت کش شرکت واحد آقايان حسن سعيدی، وحيد فريدونی، ناصر محرم زاده، که به علت پی گيری حقوق همکاران خود در سال گذشته با پرونده سازی و اعمال روش های غيرقانونی از کار معلق شده و هم اکنون در شرايط سخت اقتصادی بسر ميبرند.

٣- رعايت شاَن و منزلت انسانی کارگران و پايان بخشيدن به رفتارهای غيرقانونی پليسی امنيتی عليه فعاليت سنديکائی کارگران و آزادی همه ی زندانيان مدافع و فعال حقوق کارگری.

۴- تامين امنيت شغلی و جلوگيری از اخراج کارگران به ويژه فعالان حقوق کارگری و لغو قرادادهای سفيد امضاء و موقت کارگری.

۵- تجديد نظر در حداقل دستمزد سال ۹۲ متناسب با گرانی کمر شکن و تورم روز افزون، و تامين معاش خانواده در حد استانداردهای يک زندگی انسانی متناسب با نيازهای خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و آموزش و پرورش.

۶- جلوگيری از کار کودکان به ويژه در امور خدمات جمع آوری و بازيافت زباله توسط باندهای خلاف کار و سازمانهای خدماتی شهرداری که روزبروز در حال گسترش است.

۷- پايان بخشيدن به تمامی بی عدالتی های مخالف حقوق انسانی و اجرای بی کم و کاست حقوق مردمی که ازسوی سازمانها و نهادهای بين الملی و جوامع حقوق بشری به رسميت شناخته شده و رعايت آنها از وظايف حکومتگران می باشد.

در پايان يادآورمی شود سنديکای کارگران شرکت واحد حق خود می داند که در صورت عدم رسيدگی عادلانه به خواست هايش توسط مسئولان داخل کشور، با همکاری سنديکاها و اتحاديه های جهانی و به استناد حقوق بين الملی کارگری شکايت های خود را در نشست سالانه سازمان جهانی کار مطرح و از طريق ارگان های اين سازمان پی گيری و احقاق حق نمايد.

با آرزوی گسترش عدالت آزادی و صلح جهانی
سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه - ارديبهشت ۹۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016