دوشنبه 16 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جزايری: خبر حمله به تسليحات ايرانی در سوريه عمليات روانی است

ايسنا ـ معاون ستادکل نيروهای مسلح با رد تبليغات رسانه‌های غربی و صهيونيستی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌های ايرانی در سوريه گفت: اينگونه خبرها بيشتر جنبه پروپاگاندا و عمليات روانی دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سيدمسعود جزايری در گفت‌وگويی با شبکه خبری العالم، در واکنش به حمله رژيم صهيونيستی به سوريه گفت: اصولاً خوی رژيم صهيونيستی تجاوزگری است، در تشديد اين خصلت و اين ويژگی، بعضی از کشورهای منطقه دخالت دارند که در برابر مردم و تاريخ محاکمه خواهند شد؛ ما امروز با رژيم‌های سلطه مواجه هستيم که در سلسله مراتب فراماسونری بين‌المللی و رژيم‌های ابر سرمايه داری جهانی قرار دارند، اين رژيم‌ها اصولاً منافعشان در ايجاد تنش، چالش و احياناً جنگ افروزی در ساير کشورهاست.

وی افزود: امروز آمريکا در راس اين هرم تجاوزگری و زياده خواهی سعی می‌کند با يارگيری از ساير کشورها، منافع نامشروع خود را توسعه دهد و به نظر می‌آيد آنچه امروز در منطقه و در سوريه روی می‌دهد از اين دايره خارج نيست؛ قطعاً اتفاقات سوريه و جنگی بين مسلمانان با هدايت آمريکا و صهيونيسم بين الملل رخ داده است؛ همه اينها باعث شده که کشورهايی که جز تجاوز و اشغال ساير سرزمين‌ها چيزی در کارنامه ندارند، زمينه را برای تشديد اقدامات خصمانه خود مناسب ببينند؛ دخالت‌های گاه و بيگاه صهيونيست‌ها در سوريه و لبنان و سرزمين فلسطين همه از همين فرمول تبعيت می‌کنند.

جزايری با رد تبليغات رسانه‌های غربی و اسرائيلی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌های ايرانی در سوريه اظهار کرد: در شرايط امروز دولت و مردم سوريه به لحاظ قدرت نظامی، اطلاعاتی، امنيتی و به لحاظ قدرت معنوی دارای اقتدار لازم هستند و در برابر طيف وسيعی از متجاوزين مقاومت می‌کنند؛ ارزيابی ميدانی حاکی از موفقيت و پيشرفت ملت و دولت سوريه و عقب‌نشينی‌های دشمنان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون ستادکل نيروهای مسلح افزود: دولت سوريه اصولا نيازی به حمايت تسليحاتی ايران ندارد، اينگونه خبرها بيشتر جنبه پروپاگاندا و عمليات روانی دارد. دشمنان سوريه تلاش می کنند مقاومتی که در سوريه شکل گرفته است را به بقيه کشورها نسبت دهند؛ اما واقعيت اين است که مردم و دولت سوريه جانانه ايستاده اند و از کيان و کشور و اقتدار خود دفاع می‌کنند.

وی با تاکيد بر قدرت مقاومت در منطقه افزود: خوشبختانه امروز مقاومت به حدی از بلوغ و توانايی رسيده که به طور خودکفا می تواند در برابر هرگونه تجاوز به خوبی از خود دفاع کند؛ آنچه که حماس به وسيله آن توانست از خود دفاع کند يا پتانسيل نظامی حزب‌الله لبنان تماما توليدات داخلی است؛ انتساب توانمندی‌های مقاومت به ساير کشورها عمليات روانی است که در دستور کار دشمنان مقاومت قرار دارد و به نظر می‌آيد در آينده تشديد شود.

جزايری قدرت مقاومت را دليل حمله اسرائيل به سوريه دانست و گفت: اين امر در درجه اول به دليل اقتدار مقاومت و درماندگی و استيصالی است که دشمنان سوريه با آن مواجه هستند. اين گونه اقدامات نمی تواند هيچگونه تاثيری در سرنوشت منطقه داشته باشد به منزله سنگ پراکنی هايی است که شخص يا اشخاص ديوانه به آن دست می زنند؛ الان مردم و دولت سوريه بيش از ۲ سال است که در برابر طيف قابل توجهی از دشمنان قرار دارند و آمريکا و ساير کشورهای خصم و نيز ارتجاع منطقه هر اقدامی که توانستند عليه سوريه انجام دادند؛ هم اکنون منطقه ما متاسفانه با بزرگ‌ترين تروريسم دولتی در تاريخ معاصر مواجه است و شما هيچ کشور و منطقه ای را در سده اخير سراغ نداريد که اينچنين گرفتار تروريسم دولتی شده باشد.

اين مقام مسئول در ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: سرکرده اين طيف آمريکا است و برخی از کشورهای ثروتمند منطقه به همراه کشورهای که دارای پتانسيل نظامی قابل توجهی هستند همه دست به دست هم عليه يک کشور شورش و فتنه کرده اند؛با اين وجود چون خواست مردمی برخلاف اين جريان است، سوريه توانسته ايستادگی کند و قطعا آينده از آن مردم مقاوم سوريه خواهد بود.

معاون ستادکل نيروهای مسلح، رژيم صهيونيستی را رژيمی آدم‌کش و کودک‌کش خواند و گفت: در جريان حمله به لبنان و غزه همه جهانيان ديدند که چه تعداد کودک و انسان‌های بيگناه کشته شدند؛ در برابر اين خصلت وحشيانه چه بايد کرد؟ زمانی که منطقه ما به اين درک واحد برسد که بايد در برابر اين دشمن خونخوار با وحدت نظر مبارزه کرد، اينگونه تجاوزات فروکش خواهد کرد.

وی افزود: در صورت وجود اختلاف يا اقدام نظامیِ سخت يا نيمه سخت و حتی اقدامات نرم کشورهای منطقه عليه يکديگر، دشمنان بيگانه قطعا سوء استفاده می کنند؛ دشمنان بزرگ ما مثل آمريکا و اسرائيل از اين منطقه چه می خواهند؟ اسرائيل ماندگاری حاکميت نامشروع خود را می خواهد، اما مردم منطقه اين را نمی خواهند و اگر دولت های منطقه با مردم همراهی کنند، اسرائيل به سرعت نابود خواهد شد.

جزايری در ادامه گفت: آمريکا به دنبال تصاحب نفت و منابع انرژی منطقه و دست اندازی به بزرگترين آبراه جهانی است؛ آمريکا در صورتی می تواند به اين خواسته ها برسد که دولت های منطقه با او همراهی داشته باشند و متاسفانه واقعيت تلخ منطقه ما اينگونه است؛ اما درعين حال جرقه های اميد روزبه روز بيشتر می شود و مقاومت و انقلاب اسلامی جايگاه خود را در ميان مسلمانان و آزادگان باز می کند.

سردار جزايری افزود: همه برآوردها نه تنها برآوردهای ما، بلکه برآورد نخبگان آمريکايی و اروپايی حاکی از آن است که دوران حاکميت ظالمانه آمريکا و اسرائيل کوتاه خواهد بود و به زودی تغييرات اساسی را در منطقه شاهد خواهيم بود.

وی درباره پاسخ ايران، حزب‌الله و دولت سوريه به حمله رژيم صهيونيستی، گفت: هيچ کس نبايد در اين مساله ترديد داشته باشد که مقاومت اجازه پيشرفت رژيم صهيونيستی را در منطقه نخواهد داد. برآورد عملياتی ما در صحنه گويای پيروزی ها و موفقيت های جبهه مقاومت است؛ جمهوری اسلامی ايران به دليل اشراف بر اوضاع منطقه برداشت روشنی از منطقه دارد و برنامه هايی که بتواند مقاومت را توسعه و استمرار دهد در دستور کار است.

وی افزود: دشمنان فکر نکنند با اقدامهای تروريستی و حتی اقدامات گسترده نظامی قادر خواهند بود در صفوف منطقه خللی ايجاد کنند، جمهوری اسلامی ايران و تمام طرفهايی که دل در گروی مقاومت منطقه دارند، اجازه پيشروی را به دشمن نخواهند داد.

معاون ستادکل نيروهای مسلح، گفت: اتفاقات کنونی صحنه سوريه متاسفانه آتش اين فتنه را بيش از گذشته شعله‌ور می‌کند و کشورهای منطقه قطعا از اين آتش افروزی دچار زيان خواهند شد و آنچه در پايان باقی می ماند، از يک طرف پيروزی نهايی مقاومت است و از سوی ديگر کشورهای پشتيبان فتنه بزرگ در سوريه بايد در برابر تاريخ به خاطر خسارات وارده به کشورهای منطقه پاسخگو باشند.

وی درباره احتمال تکرار چنين حملاتی، گفت: دولت سوريه و مقاومت پاسخ خواهد داد، چنانچه کسانی مايلند اين آتش افروزی شعله‌ورتر شود، می توانند به اين اقدامهای خصمانه شان ادامه دهند.

سردار جزايری درباره رزمايش آمريکا و همپيمانانش در خليج فارس، گفت: آمريکاييان در گذشته نيز سعی کردند چنين رزمايش هايی را برگزار کنند که البته چندان موفق نبودند، جمهوری اسلامی ايران بارها رزمايشهای مختلفی در مناطق آبی خود با اقتدار و موفقيت برگزار کرده است، اصولا اختيار و مديريت تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ايران است، آمريکايی‌ها با اقداماتی از اين قبيل، تلاش می کنند نوعی آرامش به دوستانشان در قبال داستان کاذب ساخته خود که همان ايران هراسی و اسلام هراسی در منطقه و ساير مناطق جهان است، بدهند.

وی ادامه داد: بنابراين از يک سو ايران هراسی ايجاد کردند، در حالی که ايران بارها اعلام کرده موضع مسالمت آميزی درباره همسايگانش دارد؛ تمام نخبگان جهان و منطقه، مسلمانان آزاده خاورميانه و خليج فارس، به اين امر کاملا واقفند و می دانند ايران هراسی، شيعه هراسی و اسلام هراسی يک عمليات روانی در بستر جنگ نرم آمريکايی ها است.

معاون ستاد مشترک نيروهای مسلح همچنين گفت: آمريکايی‌ها از يک طرف ايران هراسی به راه می اندازند و از سوی ديگر می گويند چگونه با ايران هراسی برخورد کنيم، لذا دست به اينگونه رزمايشها می زنند. اين رزمايش کاملا معمولی است، هيچ نکته نو و بديعی در آن نيست. بعيد می دانم از تاکتيکهای نوين برخوردار باشد و بيشتر جنبه سرگرمی و زمينه سازی برای غارت اموال کشورهای منطقه به وسيله فروش سلاحهايی است که چه بسا برخی از آن هرگز مورد استفاده قرار نمی گيرد.

معاون ستاد کل نيروهای مسلح با بيان اينکه "برآورد ما مبتنی بر اطلاعات دقيق نشان می دهد گرچه غربی ها به ويژه آمريکا تلاش می کنند اين رزمايش را به عنوان يک اقدام بزرگ جلوه دهد، اما اين رزمايش معمولی، سطحی، کاملا ضربه پذير و آسيب پذير است"، افزود: کليه تحرکات در خليج فارس، خاورميانه و آبهای سرزمينی و بين المللی اطراف ايران در رصد و اشراف اطلاعاتی ما است، اين رزمايش در راستای کسب منافع بيشتر برای آمريکا و کشورهای سازنده سلاح و همچنين عمليات روانی و جنگ نرم است.

وی افزود: بارها اعلام کرديم آمريکاييان بايد تحرکات و ارتباطاتشان را در خليج فارس اطلاع رسانی کنند و مبتنی بر چارچوب ها و قواعد بين الملل حرکت کنند در غير اين صورت چه بسا ممکن است دچار مشکل شوند، خوشبختانه نيروهای نظامی ما در منطقه تسلط و اشراف دارند، ما اخيرا با مشکل ويژه ای برخورد نکرده ايم.

جزايری ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران بارها اعلام کرده که اصل، بر باز نگه داشتن تنگه هرمز و امنيت کامل آن و تردد امن کشتی ها است که اين امر مبتنی بر منافع عمومی و جهانی می باشد با اين حال ايران بارها اعلام کرده است که حضور نيروهای نظامی خارجی از جمله آمريکائی چه بسا باعث ايجاد تنش و خلل در اين امر اساسی شود.

وی تاکيد کرد: پيشنهاد هميشگی ما اين است که آمريکايی‌ها اين منطقه را بايد ترک کنند و امنيت منطقه بايد توسط خود کشورهای منطقه تأمين بشود بنابراين احتمال به هم خوردن وضعيت منطقه به علت حضور نظامی آمريکا وجود دارد در عين حال ايران تلاش می کند که اين منطقه امن باشد و امنيت منطقه استمرار داشته باشد مگر اينکه منافعش با خطر مواجه شود. اگر منافع ايران در خليج فارس و تنگه هرمز به خطر بيفتد، سناريوهای از پيش تعيين شده را اتخاذ خواهد کرد.

معاون ستاد کل نيروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: برخلاف ادعاها، در سوريه چيزی به عنوان جنگ شيعه و سنی وجود ندارد. در واقع گروه‌هايی در سوريه فعاليت می کنند که اين گروه ها نه شيعه هستند، نه سنی و نه مسلمان و فجيع‌ترين جنايات را در اين کشور مرتکب می شوند. از طرف ايجاد نفاق و بهره‌برداری از اختلاف و تنش در جامعه يک حادثه حزن‌انگيز تاريخی در خيلی از کشورها و مناطق از جمله منطقه خاورميانه است.

جزايری با بيان اينکه "متخصص ايجاد تنش و اختلاف بين کشورها و جوامع، انگليسی ها بودند و تاريخ انگليس مملو از اين گونه توطئه ها و اقدامات شرم آور است"، اظهار کرد: آمريکايی‌ها امروز پا جای پای انگليسی ها گذاشته اند و از تجارب تفرقه افکنی انلگيس ميان ملت ها و کشورها استفاده می کنند. متأسفانه برخی حکام عرب و کشورهای مرتجع منطقه مجری توطئه های انگليس و آمريکا هستند که اين امر عواقب ناگواری برای کشورهای منطقه به همراه دارد.

وی افزود: مردم مسلمان منطقه با همديگر در صلح و صفا زندگی کرده اند و مايل هستند در صلح و صفا زندگی کنند شيعه و سنی در کنار هم مدتهای مديد زندگی مسالمت آميز داشته اند. از زمانی که اسلام مجددا قدرت گرفت و انقلاب اسلامی ايران توانست روحی جديد در ميان مسلمانان جهان بدمد که از آثار اين انقلاب، انقلابات جديد منطقه خاورميانه و برخی کشورهای آفريقا می‌باشد؛ دشمن تلاش های خود را عمدتا با اقدامات نرم افزارانه بر ايجاد اختلاف ميان کشورها و مذاهب اسلامی متمرکز کرد که متأسفانه امروز ما با يک جنگ بزرگ فرقه‌گرايانه مواجه هستيم.

معاون ستادکل نيروهای مسلح با بيان اينکه "متأسفانه برخی حکام سرسپرده عرب با تبعيت از آمريکا و رژيم صهيونيستی، در منطقه آشوب ايجاد می کنند"، خاطرنشان کرد: گرد و غبار اين فتنه بالاخره روزی فرو خواهد نشست و ننگ و خفت اين فتنه برای عاملان آن باقی خواهد ماند و قطعاً مردم منطقه سؤال خواهند کرد که چرا برخی حکام منطقه دست در دست آمريکا به عنوان بزرگترين شرور و متجاوز و اسرائيل به عنوان رژيم غاصب سرزمين فلسطين و انگليس برای ارتکاب اين همه جنايات و ايجاد اين همه خسارات بزرگ در سوريه گذاشتند.

جزايری در پايان، پرسشی را خطاب به جنگجويان حاضر در سوريه مطرح کرد و گفت: سوال من از کسانی که در سوريه با نظام اين کشور می‌جنگند، اين است که آيا حاميان شما طرف‌هايی به جز اسرائيل، انگليس، آمريکا و حکام مرتجع عرب هستند؟ کسانی که در جبهه به اصطلاح معارضه سوريه هستند، اندکی به اين موضوع بينديشند. آيا اين طرف‌ها در جبهه حق قرار دارند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016