دوشنبه 16 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول کميسيون مستقل تحقيقات سازمان ملل متحد: مخالفان سوری از گاز سارين استفاده کرده‌اند

«کارلا دل پونته» طی مصاحبه‌ای با تلوزيون سوئيس – ايتاليا گفت که بازرسان ما در کشورهای همسايه با قربانيان، پزشک‌ها و مسئولان بيمارستان‌های صحرايی مصاحبه کرده‌اند و بر اساس گزارشی که هفته گذشته به دست من رسيد، گاز سارين توسط مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است نه نيروهای دولتی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئول کميسيون مستقل تحقيقات سازمان ملل متحد اعلام کرد که اين کميسيون هنوز شواهدی مبنی بر استفاده نيروهای دولتی سوريه از تسليحات شيميايی به دست نياورده است و در عوض احتمال استفاده مخالفان سوری از گاز سارين پررنگ‌تر شده است.

به گزارش ايلنا به نقل از روزنامه نيوروک‌تايمز، «کارلا دل پونته» طی مصاحبه‌ای با تلوزيون سوئيس – ايتاليا گفت که بازرسان ما در کشورهای همسايه با قربانيان، پزشک‌ها ومسئولان بيمارستان‌های صحرايی مصاحبه کرده‌اند و بر اساس گزارشی که هفته گذشته به دست من رسيد، با توجه به روش‌های مداوای قربانيان، احتمال استفاده از گاز سارين تائيد می‌شود.

وی افزود: «بر اساس اين شواهد، گاز سارين توسط مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است نه نيروهای دولتی.»

دل پونه، دادستان ارشد سابق که به عنوان دادستان دادگاه کيفری بين‌المللی نيز فعاليت کرده است، درباره اين‌که گاز سارين چه زمانی و کجا مورد استفاده قرار گرفته است، به جزئيات بيشتری اشاره نکرد.

کارلا دل پونته ۲۸ سپتامبر توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان يکی از اعضای کميته تحقيقات درباره وضعيت حقوق بشر در سوريه تعيين شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016