شنبه 21 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی و مشایی در آخرین لحظات ثبت نام کردند (عکس)

هاشمی رفسنجانی، مشایی، جلیلی، مهمانپرست، متکی، قالیباف، جوانفکر و ولایتی مهمترین نامزدهای ریاست جمهوری ایران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تا پایان چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان 366 نفر ثبت‌نام کردند و وزیر کشور آمار بالای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را نشانه شور و شوق انتخاباتی توصیف کرده و در عین حال از داوطلبان خواسته است که هرچه سریعتر برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کنند؛ چراکه زمان ثبت‌نام‌ها قابل تمدید نیست.

وزارت کشور هر شب آمار را به شورای نگهبان ارائه می‌دهد و شورای نگهبان نیز ظرف 5 روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و اگر باز نیازی شد طبق قانون این زمان 5 روز دیگر افزایش خواهد یافت.

وزارت کشور هم‌چنین به داوطلبان توصیه کرده است قبل از زمان رسمی آغاز تبلیغات وارد این بحث نشوند.

rafsanjani-election.jpg


به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، هاشمی و مشایی در آخرین دقایق ثبت‌نام، در فهرست رسمی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفتند.

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور وزارت کشور گفت که شعارم را الان نمی‌گویم.

ahmadinejad-mashaei.jpg

محمود احمدی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد ورود هاشمی به انتخابات چیست، گفت: همه وارد شوند،مشکلی ندارد، همه باید بیایند.‬

حاشيه‌هاي ثبت نام همزمان هاشمي و مشايي در انتخابات:

وی افزود: به نظرم رقابت خوبی شکل بگیرد و حماسه سیاسی محقق شود.‬

‫وی در خصوص حضور اعضای دولت برای ثبت نام در انتخابات، اظهار داشت: من از دولت اینجا هستم. کسی از طرف دولت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر،عزت الله انتظامی و نیکزاد همراه مشایی بودند و وی اقدام به ثبت نام کرد و در طرف دیگر هاشمی در حال ثبت نام بود که در کنار وی فاطمه و یاسر هاشمی به همراه دو مشاور وی حضور داشتند.

خبرنگار مهر از احمدی نژاد سئوال کرد حضور شما در حمایت از مشایی اقدام غیر قانونی نیست که احمدی نژاد خندید.


محمود احمدی‌نژاد كه اسفندیار مشایی را برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراهی می‌كرد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینكه آیا این همراهی تخلف انتخاباتی محسوب نمی‌شود،گفت: من امروز مرخصی گرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در وزارت كشور،محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره اینكه حضور شما در حمایت از مشایی اقدام غیر قانونی نیست، گفت:حضورم در كنار مشایی به دلیل اینكه در مرخصی به سر می‌برم تخلف انتخاباتی نیست.

شاور اسبق احمدی نژاد گفت: قصد ندارم مزاحمتی برای ایشان وارد شود و امروز این رئیس جمهور عزیز پس از 8 سال تلاش پشتکار در مرخصی هستند تا با من بتوانند در این صحنه حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسفندیاررحیم مشایی باحضور در جمع خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب که سلام بر بهار، انسان ها، خرمی دوران ها گفت: به محول یکایک شما دوستان همکاران در عرصه رسانه سلام عرض می کنم خسته نباشید می گویم که در طی چند روز گذشته مشتاقانه و مجدانه برای انعکاس ثبت نام کاندیداها در این مکان حضور داشتید.

وی افزود: از این که با تاخیر باعث شدم تا رنج بر شما تحمیل شود عذرخواهی می کنم.

رحیم مشایی بیان داشت: خوشبخت هستم که در کنار برادر بزرگ عزیزم رئیس جمهور محترم مردمی انقلابی سخت کوش دکتر احمدی در محضر شما حضور دارم.

وی افزود: قصد ندارم مزاحمتی برای ایشان وارد شود و امروز این رئیس جمهور عزیز پس از 8 سال تلاش پشتکار در مرخصی هستند تا با من بتوانند در این صحنه حضور یابند.


هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایسنا: آمده‌ام خدمت کنم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت: آمده‌ام خدمت کنم و مردم هم حق دارند من را انتخاب کنند یا نکنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در ستاد انتخابات کشور، با اشاره به ثبت‌نام خود، در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام خدمت کنم و این مردم هستند حق دارند که من را انتخاب کنند یا نه.

محسن هاشمی رفسنجانی:
حضور پدر در وزارت كشور درست است

محسن هاشمی گفت: ما از به خاطر مسائل امنیتی حضور حاج آقا در وزارت كشور را تكذیب كرده ایم والا ایشان در وزارت كشور حضور پیدا كردند.

محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به موارد امنیتی اظهار داشت: ما به لحاظ امنیتی از ورود حاج آقا صحبتی نكردیم اما ایشان دقایقی پیش وارد وزارت كشور شدیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016