یکشنبه 22 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: هاشمی موضعی که بايد در برابر فتنه می گرفت، نگرفت

مهر ـ ولايتی با بيان اينکه آيت الله هاشمی در سال ۸۸ موضعی که بايد در برابرفتنه می گرفت،نگرفت تصريح کرد: وی در آن شرايط رهبری را تنها گذاشت و همراهی نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی علی اکبر ولايتی ، دبيرکل مجمع جهانی بيداری اسلامی که شنبه شب در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) حضور يافته بود در سخنانی با تشريح فضای سياسی و انتخاباتی کشور گفت: اميدواريم با توافق اصولگرايان، در نهايت يک نفر بالا بيايد و صحنه را به نفع معتقدين اصلی به نظام به پيروزی برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشريح شرايط انتخاب اعضای کابينه خود به ويژگی هايی چون تدين افراد، تجربه و تقوا اشاره کرد و افزود: بايد مديريت کلان در اختيار افرادی با تجربه باشد و در کنار آن، از افراد جوان و با تحصيلات عاليه و صاحب ابداع استفاده کنيم.

ولايتی از ديگر موضوعات مهم در انتخاب کابينه خود را مشورت پذير بودن افراد دانست و گفت: مديران بايد با استفاده از افراد صاحب نظر، کميسيون های مشورتی ايجاد کنند و در عين حال، رعايت اعتدال را نيز داشته باشند.

دبيرکل مجمع جهانی بيداری اسلامی در خصوص علت حضور خود در اين دوره از انتخابات گفت: هر کس در هر دوره ای احساس کند می تواند اداره کشور را بر عهده بگيرد، وظيفه شرعی دارد تا خود را عرضه کند و بنده به اين نتيجه رسيده ام که در صورت عبور از مراحل مقدماتی، می توانم برخی از اين مسئوليت ها را بر عهده بگيرم.

وی با اشاره به روز آخر ثبت نام در انتخابات رياست جمهوری گفت: با شرايط اخير بخصوص با اتفاقات امروز بعد از ظهر، هر کس که کاری از او بر می آيد بايد به ميدان بيايد و اگر غير از اين باشد خالی کردن صحنه است.

اين کارشناس مسائل سياسی با اشاره به اشراف خود به شرايط داخلی و خارجی گفت: با اين اوصاف، بر اين باورم از عهده اين کار بر می آيم.

ولايتی با اشاره به اينکه پرچمدار اتحاد اصولگرايان بوده چراکه احساس می کرده ممکن است در بين اصولگرايان تفرق پيش بيايد، افزود: در حالی که طرف مقابل ما – يعنی جبهه اصلاح طلبان و دولت موجود که داعيه دارند- کاملا منسجم عمل می کند، بنده ائتلاف سه گانه را با دعوت از ديگر افراد، شکل دادم.

اين صاحب نظر مسائل سياسی با اشاره به قضايای عصر امروز گفت: همانطور که ديديد هر کس در دولت بود امروز برای ثبت نام آمده بود و فکر می کنيم همه اتفاقات هدايت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی کرديم نيم ساعت آخر ثبت نام چنين هجومی شود.

وی تصريح کرد: ما همه بايد به انسجام برسيم تا امکان اداره اين وضع تحت مديريت رهبر انقلاب را پيدا کنيم و اتفاقات اخير نشان داد تدبير ائتلاف اصولگرايان درست بوده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: به هيچ وجه از عزم خود کوتاه نمی آييم و تصميم گرفته ايم نگذاريم آنهايی که با رهبری نظام زاويه دارند امور کشور را به دست بگيرند.

مشاور مقام معظم رهبری همچنين در پاسخ به سوالات دانشجويان، موضع گيری خود و ساير اعضای ائتلاف پيشرفت را تشريح کرد و در جواب به سوال آنها در خصوص موضع گيری های آيت الله هاشمی در سال ۸۸ گفت: ايشان موضعی که بايد می گرفت را نگرفت و رهبری را در آن شرايط همراهی نکرد.

ولايتی در تشريح ضرورت وحدت و همراهی اصولگرايان نيز گفت: بايد طوری برنامه ريزی کنيم تا در مقابل دو طيفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پيروز شويم و سعی خواهيم کرد تا جايی که می شود اصولگرايان را دور هم جمع کنيم.

وی افزود: بنده پرچم‌دار تجمع اصولگرايان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف ۵+۶ صحنه را با رهنمود پيشکسوتان و اصولگرايان مديريت کردم و به همين خاطر اصولگرايان در مجلس هشتم و نهم اکثريت آرا را در اختيار گرفتند.

برخی دانشجويان درباره ملاک بودن يا نبودن نظرسنجی ها سوال کردند که ولايتی در پاسخ با اشاره به اينکه برخی افرادی که در نظرسنجی ها رای بيشتری دارند در معيارهای ارزشی نمی گنجند، گفت: تصميم بر اين است هر سه نفر به فعاليت خود ادامه دهند تا رای اصولگرايان به حد قابل قبولی برسد و در نهايت بر پايه نظر جامعتين، يک نفر از اصولگرايان بالا بيايد و وقتی علما نيز تاييد کنند، اين تاييد رای آور خواهد بود.

وی همچنين از پيشنهاد خود به صداوسيما سخن گفت که بر اساس آن، هر سه عضو ائتلاف در مناظره ها در يک سو قرار بگيرند و گروههای مقابل در طرف ديگر تا ائتلاف سه نفره، هم افزايی داشته باشد.

ولايتی در خصوص امکان اضافه شدن نفرات جديد به ائتلاف سه نفره و تحليل حضور دبير شورای عالی امنيت ملی در انتخابات نيز گفت: درهای ائتلاف باز است و تا پيش از اين نمی دانستيم که آقای جليلی وارد می شود و اگر جامعتين به هر نتيجه ای برسند ما تبعيت می کنيم و برای فرد منتخب تبليغ هم می کنيم.

وی درباره نحوه انتخاب نفر برگزيده ائتلاف ۵ نفره نيز گفت: خبر دقيق ندارم و تنها شنيده ام از اين ۵ نفر، يک نفر يک رای و دو نفر ديگر دو رای آورده اند و در نهايت آيت الله مهدوی کنی حکميت کرده اند و به حضور حجت الاسلام ابوترابی به خاطر روحانی بودن رای داده اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالات دانشجويان درباره سطح زندگی کارگزاران نظام نيز گفت: نبايد افراط ديده شود و اشرافی زندگی کردن صحيح نيست و زندگی من نيز در سطح متوسط جامعه است.

اين کارشناس مسائل بين المللی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه مردم ما در شرايط مناسب اقتصادی زندگی نمی کنند، افزود: ظرف چند هفته و روز، ثروت بخشی از افراد به نصف کاهش يافته ارزش پول ملی سقوط آزاد کرده و قيمت ها افزايش يافته است.

وی با تحليل آمارهای مربوط به افزايش نقدينگی در جامعه گفت: برای دردهای فوری جامعه، برنامه ای ۱۰۰ روزه در نظر گرفته ايم تا جلوی اين تورم موجود گرفته شود و اقدامات حمايت از توليد را نيز با دادن تنفس مالياتی و پرداخت اقساط به کارگاههای کوچک برای رونق گرفتن توليد در مرحله اول و کنترل واردات و قاچاق و نيز اجرای کامل برنامه پنجم توسعه نيز مد نظر است. در مرحله دراز مدت نيز دست برداشتن دولت از تصدی گری بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تبديل اقتصاد توزيعی – مصرفی به اقتصاد مبتنی بر حمايت از توليد مد نظر خواهد بود.

ولايتی با معرفی تيم اقتصادی دکتر نهاونديان به عنوان همکاران اقتصادی خود گفت: اگر بنده منتخب اصولگرايان باشم ساير همکاران خود را بر اساس ملاک های مشخص معرفی خواهم کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بين الملل در پاسخ به سوال دانشجويان درباره نحوه مديريت موضوع هسته ای گفت: در بحث هسته ای، رهبری تصميم گير اصلی است و ايشان مسئله هسته ای را از دست برخی بازيگران سياسی نجات دادند. مقاومت ما نيز برای از دست ندادن اين دستاورد عظيم است و اگر حاصل آن افزايش تحريم ها باشد يک جای کار اشکال دارد.

وی با ذکر سر بسته برخی خاطرات گفت: در مدتی که خدمت رهبر انقلاب هستم، چند ماموريت از اين نوع انجام داده ام که برخی مواقع تا آستانه حل قضيه نيز پيش رفته ايم و نشان داد اجرای تدابير ايشان می تواند مسائل و تحريم ها را حل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016