یکشنبه 22 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چگونگی تشکيل ستادهای انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی

محمد هاشمی: حرکت هواداران جلوی وزارت کشور خودجوش بود

مهر ـ رئيس دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه توضيحاتی درباره چگونگی و فرآيند تشکيل ستادهای انتخاباتی، معرفی مسئولان ستادها، تهيه برنامه ها و برگزاری نشست آيت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران، هماهنگ بودن تجمع هواداران آقای هاشمی جلوی ستاد انتخابات کشور را تکذيب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برخی اخبار مبنی بر اينکه تجمع روز گذشته هواداران و دوستداران کانديداتوری آيت الله هاشمی رفسنجانی از پيش برنامه ريزی شده بوده است، اظهار داشت: اين خبر را بنده تکذيب می کنم چراکه تا ساعت ۱۷:۳۰ هيچ کس اطلاع نداشت که آقای هاشمی می خواهد در انتخابات يازدهم رياست جمهوری شرکت کند.

آمدن هاشمی باعث خوشحالی مردم در شهرستان‌ها بود

وی با تاکيد بر اينکه تجمع هواداران آقای هاشمی جلوی وزارت کشور حرکتی خودجوش بوده است، افزود: شايد رسانه هايی که خبرهايی در مورد تجمع هواداران آقای هاشمی جلوی وزارت کشور منتشر کرده اند، اخبار مربوط به خوشحالی مردم در شهرستان ها را هم داشته باشند.

رئيس دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: تا آنجاييکه به ما اطلاع داده اند پس از ثبت نام آقای هاشمی برای انتخابات رياست جمهوری در بسياری از شهرستان ها از جمله مشهد شيرينی پخش کرده و گوسفند قربانی کردند. لذا اين حرکات اقدامات خودجوش کسانی بوده است که منتظر کانديداتوری حاج آقا بوده اند.

حتی خودمان از تجمع مردمی متعجب شديم

وی ادامه داد: واقعيتش اين است که وقتی ما که به همراه آقای هاشمی برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور می آمديم به جلوی وزارت کشور رسيديم، از تجمع صورت گرفته تعجب کرديم و تا جاييکه به ما اطلاع دادند گويا در روزهای قبل هم عده ای به همين صورت منتظر ورود آقای هاشمی بوده اند.

محمد هاشمی تاکيد کرد: تجمع صورت گرفته جلوی وزارت کشور در روز گذشته به هيچ وجه حرکت برنامه ريزی شده ای از سوی دفتر و يا هواداران آيت الله هاشمی رفسنجانی نبوده است و بنده اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره هماهنگ بودن اين حرکت را تکذيب می کنم.

اگر هماهنگ می کرديم جمعيت بسيار زيادی به وزارت کشور می آمدند

وی در عين حال افزود: البته اگر همچون ساير کانديداها که اخباری مبنی بر حضور آنها در روز و ساعتی مشخص منتشر شده بود، خبر کانديداتوری آقای هاشمی نيز در رسانه ها منتشر می شد آن زمان می ديديد که چه جمعيتی برای همراهی ايشان جلوی ستاد انتخابات کشور حاضر خواهند شد.

برگزاری ۲ جلسه برای تشکيل ستادهای انتخاباتی هاشمی

برادر آيت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره اعلام زمان تشکيل ستادها، معرفی مسئولان ستاد، تشريح برنامه ها و برگزاری نشست با خبرنگاران از سوی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بنده اطلاع دقيقی ندارم، اما پس از اعلام کانديداتوری و ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات بعد از ظهر روز گذشته و صبح امروز جلساتی برای تشکيل ستادهای ايشان و تشريح برنامه ها برگزار شد.

وی ادامه داد: به دليل اينکه حاج آقا هيچوقت تصميمشان را برای حضور در انتخابات اعلام نکرده بود و نزديک ساعت ۱۷:۲۵ تا ۱۷:۳۰ تصميم به ثبت نام در انتخابات گرفت ما هيچ پيش‌بينی برای تشکيل ستاد تا بعد از ظهر روز گذشته نکرده ايم.

برنامه ها و تشکيل ستادها بايد به تائيد حاج آقا برسد

محمد هاشمی خاطر نشان کرد: از ديروز برخی دوستان، مسئولان ستادهای قبلی و افراد باتجربه کار را برای تشکيل ستادهای آقای هاشمی آغاز کردند که البته اين موضوع بايد به تاييد حاج آقا هم برسد پس از آن بحث تشکيل ستاد اتاق فکر برنامه ها، معرفی مسئولان ستاد و... برنامه‌ريزی خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016