سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب معيار جديد شورای نگهبان: ارائه برنامه کانديداها

سخنگوی شورای نگهبان از تائيد پيشنهاد ارائه برنامه از سوی کانديداهای رياست جمهوری توسط هيات نظارت مرکزی خبر داد و گفت: "در مورد برخی از کانديداهايی که در احراز صلاحيتشان ترديد داريم دعوت می شوند تا برنامه شان را ارائه دهند تا به يک نتيجه قطعی برسيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدايی در گفتگويی تلويزيونی که از اخبار ۲۰:۳۰ رسانه ملی پخش شد، با اشاره به تغييرات جديد در روند بررسی صلاحيت کانديداهای رياست جمهوری، اظهارداشت: برای احراز صلاحيت کانديداها پيشنهادی داشتيم که خوشبختانه در هيات مرکزی نظارت مورد تائيد قرار گرفت و مقرر شد تا از برخی کانديداهايی که در مورد احراز صلاحيتشان ترديد داريم دعوت شود تا برنامه شان را ارئه دهند و گفتگويی با انها داشته باشم تا به نتيجه قطعی اتخاذ شود.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که چه تعداد کانديدا در اين دوره تائيد صلاحيت می شوند؟ گفت: شورای نگهبان تابع عدد نيست و تابع قانون است و کانديداها را براساس معيارها و ملاک ها می سنجد، حال ممکن است در يک دوره ای ۴ کانديدا ، در دوره ديگر ۵ کانديدا يا ۹ کانديدا داشته باشيم و اين موضوع بستگی به احراز صلاحيت کانديداها دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اين سوال که آيا شورای نگهبان دلايل رد صلاحيت شدن کانديداها را به آنان اعلام می کند، گفت: در انتخابات رياست جمهوری کانديداها بايد شرايط شان اثبات شود ؛ بنابراين فقط نسبت به افرادی که احراز صلاحيت می شوند اظهار نظر می کنيم و نسبت به ساير کانديداها هيچگونه اعلام نظری نداريم.

وی با بيان اينکه مصداق رجل سياسی مذهبی بودن به تنهايی دليلی برای احراز صلاحيت نيست، تصريح کرد: کانديداهای رياست جمهوری بايد در مرحله اول جزء رجل سياسی مذهبی باشند؛ اما همه رجلان سياسی مذهبی دارای شرايط احراز صلاحيت نيستند و کانديدای رياست جمهوری بايد شرايط اصل ۱۱۵ قانون اساسی را هم دارا باشد.

کدخدايی در پاسخ به اين سوال که آيا لابی ها و فشارهای سياسی تاثيری در روند تصميم گيری شورای نگهبان دارد خاطرنشان کرد: فشار به اين مفهوم که شورای نگهبان را از مسير قانونی اش خارج کند خير؛ شورای نگهبان تابع فشار نيست.

سخنگوی شورای نگهبان، افزود: گاهی اوقات رايزنی های مشورتی وجود دارد ، رايزنی هايی که به احراز صلاحيت ها کمک می کند و اگر شورای نگهبان به اين نتيجه برسد که نظر اولش اشتباه بوده بايد از اشتباه خود برگردد و اين به مفهوم فشار نيست.

وی در واکنش به اين سوال که پس در روند تصميم گيری شورای نگهبان لابی وجود دارد نه فشار ، گفت: لابی به مفهوم آنچه در سياست هست خير.

کدخدائی در پايان در توصيه به کانديداهای رياست جمهوری گفت: شورای نگهبان تابع قانون است بنابراين کانديداها هم تابع قانون باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016