سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه مشارکت در خصوص انتخابات

امروز: جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای ضمن تشکر از سيد محمد خاتمی بابت راهبری و هدايت گروه‌های اصلاح‌طلب از حضور شجاعانه هاشمی رفسنجانی در انتخابات پيش رو استقبال کرد.

به گزارش نوروز، جبهه مشارکت در اين بيانيه با اشاره به شرايط خطير کشور و فرصت تاريخی انتخابات رياست جمهوری يازدهم از حمايت بی دريغ خود از هاشمی رفسنجانی خبر داده است.

متن کامل اين بيانيه در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

در شرايط خطير کنونی که کشور ما با آن دست به گريبان است، انتخابات يازدهم رياست جمهوری فرصتی تاريخی است که برگزاری انتخابات سالم، آزاد و رقابتی در آن مقدمه اصلاح وضعيت کشور و خروج از بحران‌های مختلف خواهد شد.


تمامی تلاش‌های نيروهای دلسوز و علاقه‌مند به کشور که به تحولات جاری از منظر حفظ منافع ملی و دور کردن کشور از تهديدات بزرگ می‌نگرد، خصوصا جريانات اصلاح‌طلب، استفاده از اين فرصت‌های تاريخی برای اصلاح روندهای جاری و ايجاد شرايطی در کشور بوده است که شاهد برگزاری انتخاباتی باشيم که رأی مردم در آن حرف اول و آخر را بزند و فارغ از دغدغه‌هايی که انتخابات بحث برانگيز ۸۸ در جامعه ايجاد کرده است، حضوری حداکثری و توأم با اميد به امکان ايجاد تغيير وضعيتی که در آن بسر می‌بريم، را شاهد باشيم.


جبهه مشارکت ايران اسلامی در کنار تمامی تشکل‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب، حضور شخصيت‌های مورد احترام و اعتماد ملت را در ميان کانديداهای انتخابات، پيش‌نياز اصلی حضور و جلب مشارکت مردم در انتخابات می‌داند. تلاش گسترده اصلاح‌طلبان جهت دعوت از آقايان خاتمی و هاشمی رفسنجانی، با هدف حفظ يکپارچگی احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب و حضور اثر گذار مردم در انتخابات بوده است. جا دارد از ايفای نقش جناب آقای خاتمی برای راهبری و هدايت گروه‌های اصلاح‌طلب به تحقق شرايطی که در نهايت حضور شجاعانه جناب آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان کانديدای انتخابات يازدهم فراهم آورد، تشکر نماييم و ضمن استقبال از حضور آقای هاشمی رفسنجانی حمايت بی‌دريغ خود را از ايشان در گام نهادن در مسيری که علی‌رغم دشواری‌ها اميد به تحول و اصلاح امور را برای ملت به ارمغان می‌آورد، اعلام می‌نماييم. اميد است حاکميت اين فرصت را برای بازسازی شرايط سياسی - اجتماعی کشور و حضور و مشارکت مردم در تعيين سرنوشت، مغتنم شمارد و راهی را به سوی پيشرفت و حفظ کشور از مخاطرات داخلی و خارجی فراهم آورد.


بی شک حضور جناب آقای هاشمی در اين انتخابات، مجوزی برای تلاش و شورآفرينی تمام جناح‌ها و سلايق سياسی کشور خواهد بود که هدفی جز اعتلای ميهن و سرافرازی ملت و اعتبار بخشی به جمهوری اسلامی ندارند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016