سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاسم شعله سعدی در ديدار با روزنامه نگاران و جوانان اصلاح طلب: به نفع هاشمی کنار نمی روم

قاسم شعله سعدی کانديدای يازدهمين انتخابات رياست جمهوری امروز در ديدار با روزنامه نگاران و جمعی از جوانان اصلاح طلب ، ضمن تشريح دلايل ورود خود به انتخابات ، به پرسشهای حاضران پاسخ داد.

اين کانديدای دموکراسی خواه در پاسخ به سوالی درباره چرائی انتقاد شعله سعدی از اصلاح طلبان و اقايان خاتمی و موسوی گفت :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای خاتمی از دوستان نزديک من هستند من ماه گذشته لااقل سه بار با ايشان ملاقات داشته ام و آقای خاتمی خود به من گفته اند که هيچ چيز مرا به اندازه رئيس جمهور شدن تو خوشحال نخواهد کرد ، اما مسئله اين است که رابطه دوستی را بايد از عمکردها جدا نمود.

اين استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد صلاحيت اش توسط شورای نگهبان اظهار داشت: واقعا دليل قانونی برای رد صلاحيتم وجود ندارد.

شعله سعدی افزود با همين نظارت استصوابی شورای نگهبان نيز اگر قانونمند عمل شود صلاحيتم تاييد خواهد شد ،ولی مسئله اين است که شورای نگهبان حداقلهايی از موازين رفتار قانونی را رعايت نمايد .

اين وکيل دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اينکه در صورت پيروزی با مسئله حصر آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد چه خواهد کرد ، گفت: رويکرد من به اين مسئله کاملا سيستماتيک است . من ميگويم بايد سيستم قضايی و امنيتی را اصلاح نمود و نه اينکه تنها برای افراد مشخصی لابی کرد قانونی را رعايت نمايد .

اين وکيل دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اينکه در صورت پيروزی با مسئله حصر آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد چه خواهد کرد ، گفت: رويکرد من به اين مسئله کاملا سيستماتيک است . من ميگويم بايد سيستم قضايی و امنيتی را اصلاح نمود و نه اينکه تنها برای افراد مشخصی لابی کرد . من قطعا به صورت شخصی برای کسی لابی نميکنم . اما اگر روزی نيز قرار باشد برای فردی لابی نمايم ، ترجيح ميدهم اولا برای دانشجويان زندانی يا زندانيان سياسی گمنام کاری انجام دهم . آنان که بعضا آنقدر گمنام هستند که با وجود احکام زندان چندين ساله حتی نامشان نيز کمتر شنيده شده است.

شعله سعدی در بخش ديگری از سخنانش گفت اقتصاد ايران عمدتا تحت تاثير عوامل سياسی به وضعيت نابسامان کنونی دچار شده است و راه حلهای اين وضعيت نيز سياسی است که بايد در حوزه سياست خارجی عمدتا حل و فصل شود.

او درباره تحريمهای اعمال شده از جانب شورای امنيت و ساير اتحاديه های منطقه ای عليه ايران نيز اذعان نمود : متاسفانه پروژه هسته ای که بايد در خدمت منافع ملی قرار گيرد به دليل رفتار غير حقوقی و ناشيانه ما که بدگمانی جهانی را برانگيخته ، بهانه تحريمها شده است و از آنجا که هزينه اين رفتار را ملت ايران ميپردازند ، اين حق ملت ايران است که درباره اصل اين پروژه تصميم گيری نمايند و اين راه بازگشت به جامعه جهانی ميباشد .

اين استاد دانشگاه درباره هزينه تبليغاتيش نيز گفت حاميان من جمعی متشکل از ۷۵ ميليون ايرانی هستند که از من حمايت خواهند نمود . لذا من دغدغه هزينه تبليغاتی را ندارم چرا که مردم اگر کسی را بخواهند خود هزينه تبليغاتی اش را نيز ميپردازد

اين سياستمدار درباره ميرحسين موسوی نيز تاکيد کرد که اولين مسئوليت اجرايی ام يعنی سرپرستی دفتر خدمات حقوقی بين المللی ايران در اروپا را به پيشنهاد مهندس موسوی در ايام نخست وزيری اش پذيرفتند و همواره دوستی بسيار نزديکی با او داشته ام . مسئوليتی که در مقام دفاع از دعاوی بين المللی ايران حدود بيست ميليارد به نفع ايران رای گرفتم که اين ميزان در صورت هر گونه مسامحه و عدم جديت ام ممکن بود از داريی ملت ايران خارج گردد.

شعله سعدی در پايان در پاسخ به اين سوال آيا به نفع هاشمی رفسنجانی کناره گيری خواهيد نمود گفت: در صورت تاييد صلاحيت به هيچ عنوان به نفع هاشمی يا هر کانديدای ديگری کناره گيری نخواهم کرد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016