سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تفاوت ۳۰ درصدی حساب دولت و مجلس در واگذاری سهام هولدينگ خليج فارس

مهر ـ تخلف دولت در واگذاری هولدينگ خليج فارس که وزير اقتصاد را به صحن علنی مجلس کشاند موجب شد مجلس تصميم به برگزاری جلسه ويژه کميسيون تلفيق برای بررسی ميزان سهام واگذار شده هولدينگ خليج‌فارس بگيرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در هنگام بررسی بندهای مربوط به هولدينگ خليج فارس در صحن علنی مجلس سيدشمس الدين حسينی وزير اقتصاد وارد مجلس شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی پس از صحبت با لاريجانی رايزنی با نمايندگان مجلس را آغاز کرد.

غلامعلی جعفرزاده نماينده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص رايزنی های وزير اقتصاد و کميسيون تلفيق گفت: کميسيون تلفيق توانسته روی نقطه خوبی انگشت بگذارد، بر اساس گزارشات محرمانه سازمان بازرسی و ديوان محاسبات تخلف دولت در هولدينگ خليج فارس کشف شده و کميسيون تلفيق با تصويب بندی اعتبارات حاصل از اين واگذاری را قانونمند کرد.

نماينده مردم رشت با اشاره به حضور حسينی در هنگام بررسی اين بند گفت: دولت عجيب به تلاطم افتاده تا از تصويب اين بند در لايحه بودجه جلوگيری کند.

عضو کميسيون تلفيق با تاکيد بر اينکه اجازه نمی‌دهيم دولت درآمد حاصل از هولدينگ خليج فارس را در انتخابات خرج کند، تصريح کرد: وزير اقتصاد برای رايزنی و لابی با نمايندگان در خصوص اين بند به مجلس آمده است.

جعفرزاده ادامه داد: هم فروش سهام پتروشيمی خليج فارس بدون مجوز قانونی بوده و هم قيمت پايه برای فروش اين سهام در نظر گرفته نشده است.

وی در پايان تاکيد کرد: اينها مجاز نيستند به اموال بيت المال در روزهای پايانی دولت چوب حراج بزنند.

احمد اميرآبادی نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نيز در خصوص رايزنی های وزير اقتصاد در صحن علنی مجلس بيان کرد: وزير اقتصاد اعلام می کند که بر اساس قانون بودجه سال ۹۱ واگذاری سهام هولدينگ خليج فارس را انجام داده که بر اين اساس ۴۰ درصد به سهام عدالت، ۱۷ درصد برای ديون ايثارگران و ۵ درصد برای بورس اختصاص يافته است.

اميرآبادی با اشاره به ما به‌تفاوت ۳۰ درصدی حساب های دولت و مجلس در واگذاری سهام هولدينگ خليج فارس گفت: قرار شد امروز ساعت ۱۸ کميسيون تلفيق با حضور وزير اقتصاد در خصوص ۳۰ درصد سهام باقيمانده هولدينگ خليج فارس تصميم گيری کند.

براساس اين گزارش در جريان بررسی بندهای مربوط به هولدينگ خليج فارس نماينده دولت در صحن علنی مجلس اعلام کرد که تمام سهام هولدينگ واگذار شده است. در اين هنگام لاريجانی اعلام کرد که در تماس تلفنی که با وزير داشته است وی اعلام کرده که ۳۰ درصد از سهام هولدينگ خليج فارس باقی مانده است.

اعضای کميسيون تلفيق معتقدند ۵۰ درصد از اين سهام باقيمانده است و خواستار تصويب بندی برای قانونمند شدن درآمد حاصل از واگذاری اين سهام هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016