یکشنبه 22 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: اقدام ديروز احمدی نژاد مصداق تخلف انتخاباتی است

مهر ـ سخنگوی شورای نگهبان با بيان اينکه کار بررسی صلاحيت نامزدهای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از امروز آغاز شده است، گفت: اعضای شورای نظارت بر انتخابات به اتفاق آراء اقدام ديروز رئيس جمهور در همراهی يک کانديدا برای ثبت نام را مصداق تخلف انتخاباتی دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباسعلی کدخدايی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه از امروز بررسی احراز صلاحيت های کانديداهای رياست جمهوری آغاز شده است، اظهارداشت: تلاش شورای نگهبان و هيات نظارت بر اين است که در فرجه اول کار بررسی صلاحيت را به پايان برساند که اگر اين امر ميسر نشد از فرصت ۵ روزه ديگر خود هم استفاده خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان، همچنين در واکنش به نوع حضور کانديدای دولت در انتخابات و اقدام رئيس جمهور در همراهی کردن يک کانديدا برای ثبت نام گفت: بدليل تماس خبرنگاران با اعضای شورای نگهبان برای اينکه بدانند اين حرکت قانونی يا غير قانونی است ، هيات مرکزی نظارت بر انتخابات جلسه ای را تشکيل داد و اعضای اين شورا به اتفاق آراء اين اقدام را مصاداق تخلف انتخاباتی دانستند و مقرر شد که گزارشی به قوه قضاييه ارسال شود.

وی در پاسخ به اين سوال که تخلفات انتخاباتی چه تاثيری در بررسی صلاحيت يک کانديدا دارد؟ تصريح کرد: وقتيکه تخلف انتخاباتی صورت بگيرد گزارشی از اين تخلفات انتخاباتی به قوه قضاييه داده می شود و مجازات هايی هم برای آن در نظر گرفته شده است. اما برخی از تخلفات هم در بحث انتخابات و بررسی صلاحيت ها تاثيرگذار است.

سخنگوی شورای نگهبان، همچنين راه اندازی کارناوال های انتخاباتی را جزء مصاديق زودهنگام انتخاباتی دانست و در پاسخ به اين سوال که آيا سفرهای استانی کانديدا جزء مصاديق تبليغات زودهنگام هست يا خير؟ گفت: در صورتی که گزارشی در اين سفرها مبنی بر تخلف انتخاباتی کانديداها وجود داشته باشد اين سفرها هم مصداق تخلف انتخاباتی است.

کدخدائی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است نظر شورا در مورد عدم احراز صلاحيت کانديداها از قبل به آنان اعلام شوم تا در انتخابات ثبت نام نکنند، تاکيد کرد: بعد از ثبت نام ها و بررسی پرونده کانديدا توسط شورای نگهبان و زمانيکه اين شورا تصميم خود را در مورد کانديدا گرفت، داوطلبان می توانند قبل از انتشار رسمی اسامی نهائی با مراجعه به شورا نظر آن را جويا شوند و اگر نظر منفی بود از انتخابات انصراف بدهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016