سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه ای فقط اجازه ثبت نام رابه رفسنجانی داد نه بيشتر! ناصر مستشار

خامنه ای با طرح نقشه بسيار حساب شده ، رفسنجانی و مشائی را در شورای نگهبان رد صلاحيت خواهد کرد تا نه سيخ بسوزد ونه کباب ! اما رفسنجانی اگر رد صلاحيت بشود ، برای هميشه به مرگ سياسی خواهد پيوست!

خامنه ای با زيرکی خاصی برای گرم کردن تنور انتخابات و جلب افکار عمومی داخل و خارج کشور درآخرين ساعات پايان ثبت نام برای کانديد اتوری رياست جمهوری، تنهااجازه ثبت نام را به رفسنجانی داد نه بيشتر و هيچ ضمانتی برای پيروزی وی نداد.

موقعيت هاشمی رفسنجانی مانند نزديک به ۶۹۰ نفری که ثبت نام کرده اند تا اجازه کانديداتوری برای انتخابات رياست جمهوری را بدست آورند شباهت دارد نه بيشتر!دريافت اجازه شرکت در انتخابات که از طريق تلفن ويژه بيت رهبری برای رفسنجانی تدارک ديده شد ،عملا يک دام بزرگ برای او بود نه بيشتر!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينکه آيا رفسنجانی از فيلتر شورای نگهبان گذر خواهد کرد يا نه؟ با صحنه سازی های از پيش ساخته اين مرحله ديگردراختيار خامنه ای نخواهد بود.


نخست وزيری که برای ملاقات با همتای خود بايد اجازه بگيرد، به درد لای جرز می خورد!

گفته مشهور مهندس بازرگان در استعفا نامه خود پس ازتصرف سفارت امريکا در آبان ۵۸
درمقايسه بين سخنان مهندس بازرگان و رفسنجانی که اجازه ورود به کارزار انتخاباتی را مشروط به اجازه خامنه ای اعلام می کند ،نکته بسيار مهمی نهفته شده است که تاکنون هيچ يک از اصلاح طلبان حکومتی بدان اعتبار نبخشيده اند.نکته ظريف در گفته های مهندس بازرگان همانا اختيارات کامل را در مقوه مجريه متبلور می کند!

امارئيس جمهوری که اجازه ثبت نام و کانديداتوری اش مشروط به اجازه ولی فقيه باشد ،مطمئنا ، به درد لای جرز می خورد!

اگر اجازه ثبت نام در کارزار انتخابات در اختيار ولی فقيه قرار داشته باشد،مطئمنا در صورت کسب آرای مردم يک رئيس جمهور تدارکات چی از آب بيرون خواهد آمد.

اگر رفسنجانی رئيس جمهور شود آيا در برابر خامنه ای قدرتی خواهد داشت يا خير؟ چرا مردم بايد به او با آن گذشته خونبار ومخرب در همه عرصه هادر دروان صدارتش رای بدهند؟او کدام خواسته اساسی و سرنوشت ساز را می تواند اجابت کند؟ بهتر است ايشان مردم رابيش از اين فريب ندهند وبه توصيه تاريخ توجه کنند و وارد ميدان انتخابات نشوند زيرا با اطمينان می توان گفت که هاشمی نيزعاقبت مانند خاتمی با سخنانی ، بعد از پايان دو دوره رياست جمهوری دست هايش را از هم باز کرده و مظلومانه خواهد گفت: «به خدا من بی تقصيرم، من فقط يک تدارکاتچی بودم؟»

از هم اکنون جريانات نزديک به شورای نگهبان ، رفسنجانی را رد صلاحيت کرده اند.

برای مثال از هم اکنون زمينه های رد صلاحيت رفسنجانی آغاز شده است ● متن کامل نامه انتقادی ۱۵۰ نماينده به رفسنجانی ● رجا نيوز: صلاحيت هاشمی رد می‌شود!

درضمن علی اکبرولايتی بعنوان مشاور ارشد ومريد خامنه ای با کمال اطمينان گفته است:
اجازه پيروزی اصلاح طلبان و فتنه گران را نخواهيم داد. اين بدين معنی هست که انتخابات از هم اکنون مهندسی شده است و برای بيت بيت رهبری مشخص است که چه کسی از صندوق ها بيرون کشيده خواهد شد!

در همين راستا اکثرکانديدهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهری بطور فله ای عدم صلاحيت دريافت کرده اند .

اصلاح طلبان که اينک همه اميد های خود را در گرو حمايت از رفسنجانی متصل کرده اند ،بيش از آنکه به او ياری برسانند ـ به شانس روی کار آمدن رفسنجانی ضربه زده اند ـ چرا که ازهم اکنون هاشمی رفسنجانی در سايه اصلاح طلبان از شورای نگهبان يک کارت زرد گرفته است.

در ضمن حمايت مسعود رجوی از رفسنجانی خود يک بهانه بزرگ برای رد صلاحيت وی می باشد!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6YDlxet7IjE
اگرهمچنان کارت های زرد هاشمی در هفته آتی انباشته گردد،نهايتا در نزد شورای نگهبان به کارت قرمز تبديل خواهد شد واو با کهولت سن بايد همچنان روی نيمکت بازيکنان ذخيره قدرت به انتظار کسب مقام رياست جمهوری بنشيند!

هرچند هاشمی رفسنجانی در پيام اختصاصی به مناسبت کانديد اتوری اش ، به تعريف از خود پرداخته و هيچ اعتنائی به مقام معظم رهبری!؟ نکرده است تا در ميان بخشی از مردم و اپوزيسيون محبوبيت کسب کند اما او همچنان زير تيغ دشمنان قسم خورده خود قرار دارد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016