یکشنبه 29 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: روش دولت در اجرای قانون هدفمندی بهترین روش در دنیا بود

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه انرژی‌های نو که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: هر گاه ایران را با کشورهای اطراف مقایسه می‌کنم به من بر می‌خورد. منطقه‌ غیر از ایران، چیز دیگری نیست.
وی افزود: آیا در منطقه کشوری است که تنه به تنه ایران بزند ما در یک تراز جهانی باید خود را ببینیم و خود را باور کنیم. کوهنوردی که خود را فاتح اورورست در نظر بگیرد حتما اورست را فتح خواهد کرد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد : ما باید در مدیریت جهان نقش داشته باشیم، البته باید عادلانه و انسانی مدیریت کنیم. امروز در دنیا چنین توقعی از ملت ایران گسترش یافته است و بیش از 100 سیاستمدار دنیا از رئیس جمهور و نخست وزیر در گفت‌وگو با من به صراحت مطرح کردند به تاریخ ایران نگاه می‌کنند و می‌گویند ما می‌دانیم که چرا ابرقدرت‌ها از ایران می‌ترسند چون تنها ملتی است که می تواند مقابل آنان بایستد و زیر بار نرود. آنها می‌گویند جایی جز ایران نیست کجا باید امور اصلاح شود. البته همه اینها باید به کمک هم باشد و نگویند که این حرف‌ها ناسیونالیستی است، نه تعصب نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، ‌اظهار کرد:‌ در گذشته از چند هزار سال پیش سابقه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ما وجود داشته است. بادگیرها در کویرها نمونه‌های استفاده از این نوع انرژی بوده، اما متاسفانه بعدها با کشف نفت یکسری از جنبه‌ها را فراموش کردیم یا به گونه‌ای ما را فراموشاندند، دست‌هایی به ویژه از خارج در کار بوده است. در همین منطقه خودمان می‌بینیم کشوری که 600 هزار نفر جمعیت دارد دو میلیون خودرو دارد یا برج‌هایی با چه عظمتی ساخته‌اند. دست‌هایی در کار است که نفت این کشورها زود تمام شود تا دوران اسارت آنها عینی‌تر شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اصلاح در چارچوب‌های اقتصادی کشور، گفت: نمی‌شود یک صنعت را تنها با حمایت‌های مسئولان سر پا نگه داشت، بلکه باید صنعت مورد نظر خود جلو رود. هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح ساختاری در کل اقتصاد کشور بود و هست که باید اتفاق می‌افتاد، روش دولت نیز بهترین روش در دنیا بود و با کمترین آسیب انجام شد. حالا بعدها در مورد بانک و مسائل این‌چنینی کارهایی کردند و مشکلات را بر سر این طرح انداختند.

وی با تاکید بر این‌که تصمیمات بزرگی باید با همکاری هم بگیریم، از دست‌هایی که 200 سال ملت را عقب نگه داشت، انتقاد کرد و افزود:البته نمی‌خواهم وارد مسائل سیاسی شوم. این مساله را می‌شود با روش‌های سیاسی حل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016