سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان اعتصاب غذای مهدی خزعلی در زندان اوين

کلمه- زهرا صدر: محمدصالح خزعلی با اعلام پايان اعتصاب غذای پدرش، مهدی خزعلی زندانی محبوس در بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين گفت: پدرم روز شنبه خبر دار شدند که آقای هاشمی کانديدی رياست جمهوری شدند و به همين دليل همان روز به اعتصاب خود پايان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرزند اين زندانی سياسی در گفت و گو با کلمه با بيان اينکه “ساعتی پيش پدرم با منزل تماس گرفتند” تشريح کرد: پيش از اين آقای هاشمی برای پدر پيغام فرستادند و از ايشان خواسته بودند که به اعتصاب خود پايان دهند، وقتی ما پيام را به پدر داديم گفتند که به آقای هاشمی بفرماييد اگر شما کانديدای رياست جمهوری شويد من حتما اعتصابم را تمام خواهم کرد. و از آنجايی که پدر من همچنان در سلول انفرادی و منفک از هر گونه رسانه و تلويزيونی هستند، از موضوع کانديداتوری آقای هاشمی خبردار نشده بودند تا روز شنبه بازجوی ايشان ملاقاتی داشتند و خبر را دادند.

مهدی خزعلی نهم آبان ماه سالجاری در جلسه سرای اهل قلم به اتفاق ساير شرکت کنندگان بازداشت شد و هر چند بعد از مدتی همه شرکت کنندگان اين جلسه آزاد شدند، اما خزعلی تاکنون در حبس است که به غير از سه روز نگهداری در بند ۳۵۰، باقی آن را در انفرادی بند ۲۰۹ بوده است.

فرزند آيت الله خزعلی به رغم حکم آزادی به قيد وثيقه، تاکنون پرونده های ديگری برای اين زندانی سياسی تشکيل شده و ماموران وزارت اطلاعات مانع از آزادی وی شده اند. او با گذشت صد و چهل روز از اعتصاب غذای خود بيش از سی کيلو کاهش وزن داشته و با کاهش فشار خون و ضربان قلب مواجه بوده است.

محمدصالح خزعلی با بيان اينکه پدرش ۱۴۰ روز در اعتصاب غذا بوده است تاکيد می کند: اگرچه پدر من اعتصاب خود را پايان داده اما فشارها و محدوديت ها همچنان مثل سابق است.

وی در پايان می افزايد: آخرين ملاقات ما پنج شنبه ی دو هفته ی پيش بود طبق روال بند ۲۰۹ زندان اوين که دو هفته يک بار ملاقات می دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016