چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات مهدی خزعلی با مادر و برادر؛ اعتراض همسر آيت الله خزعلی به برخورد ماموران

کلمه- زهرا صدر: برادر و مادر مهدی خزعلی موفق شدند روز گذشته با اين زندانی سياسی ديدار کنند. در اين ديدار برخورد نامناسب ماموران اعتراض همسر آيت الله خزعلی را به همراه داشت.

يکی از اعضای خانواده ی مهدی خزعلی در گفت و گو با کلمه خبر داد: با پيگيری حسين خزعلی که با نام هنری سمير زند مشغول فعاليت است و هميشه تاکيد کرده که علاقه ای به سياست ندارد، و همچنين مادر مهدی خزعلی روز گذشته موفق شدند ملاقاتی با اين زندانی سياسی داشته باشند تا از نگرانی درآيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ی اين عضو خانواده، در مقابل درب اوين مادر مهدی خزعلی را در ماشين می نشانند و داخل می برند و سپس با فاصله ی کوتاهی به حسين خزعلی اجازه ی ورود می دهند.

وی می گويد: وقتی مهدی خزعلی به سمت مادر و برادر می رود، از شدت ضعف و بی حالی به خود می لرزيد. بعد از سلام و احوال پرسی اين زندانی سياسی را در فضای باز می نشانند، که به دليل اينکه سرما ايشان را اذيت می کرده و تقاضای مادر و برادر، آن ها را به داخل سالن می برند.

اين عضو خانواده همچنين ادامه می دهد: حسين خزعلی که با ديدن لرزيدن برادر خود بسيار ناراحت شده بود از زندانبان و مامورين تقاضای پتو ميکند برای برادرش، که آنها با بی اعتنايی می گويند که خوب است، بشيند خوب می شود. اما او که تحمل لرزيدن برادر خود را در آن وضعيت نداشت کاپشن خود را درمياورد و به نشانه اعتراض به آنها که بدرفتاری ميکنند، دور مهدی خزعلی مياندازند تا وی کمی گرم شود و از لرزشش جلوی مادر نگران کم شود.

وی می گويد: ماموران در ادامه بد اخلاقی هايشان صندلی مياورند و می گذارند روبروی مادر و برادر تا به صحبت های آنان گوش دهند که با عتاب و اعتراض همسر آيت الله خزعلی روبرو می شوند که می گويد: يعنی چی که اينجا می نشينيد؟ يعنی به من که مادرش هستم هم اعتماد نداريد؟ مگر دزد و قاتل گرفته ايد که اينگونه رفتار می کنيد؟ حدود اسلامی را رعايت کنيد، محرم و نامحرمی گفته اند؟ که آنها عذر خواهی می کنند و کنار می روند.

به گفته ی اين عضو خانواده، مادر و برادر مهدی خزعلی در اين ملاقات که يک ساعت بود با وی بسيار صحبت می کنند و می گويند که سکوت کند و اجازه دهد فضا آرام شود تا کاری انجام بدهند و به وی تاکيد می کنند که مردم موضع شما را می دانند و ديگر سکوت کنيد.

مادر از فرزندش تقاضا می کند که نامه ای برای پدرش بنويسد تا پيگير کارهای او شود.

اين عضو خانواده خزعلی اظهار اميدواری کرده است که انشاءالله مهدی خزعلی آزاد می شود و به کانون خانواده خود بازمی گردد.

مهدی خزعلی از نهم آبان ماه سال گذشته بازداشت و در بند ۲۰۹ زندان اوين در سلولی نمور و تاريک نگهداری می شود. به رغم حکم آزادی به قيد وثيقه، تاکنون پرونده های ديگری برای اين زندانی سياسی تشکيل شده و ماموران وزارت اطلاعات مانع از آزادی وی شده اند.

مهدی خزعلی با گذشت بيش از صد روز از اعتصاب غذای خود بيش از سی کيلو کاهش وزن داشته و با کاهش فشار خون و ضربان قلب مواجه بوده است.

فرزند اين زندانی سياسی پيش از اين در دلنوشته ای با بيان اينکه “هر لحظه ممکن قلب پدر از طپش بايستد، پدرم را آزاد کنيد” نوشته بود: هر لحظه منتظر خبر ناگواری هستيم. اين را می گويم تا فردا روزی کسی نتواند ادعای بيخبری کند. مسئولين امر با خبر هستند و بهتر از من از وضعيت پدر مطلع هستند. هيچ کس از مسئولين از راس تا ذيل نمی توانند ادعا کنند بی خبر بوده اند. رهبری نيز در جريان پرونده و اوضاع پدرم می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016