سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور پنج سال حبس تعزيری برای محمد باقر مرادی، از بازداشت شدگان سرای اهل قلم

کميته گزارشگران حقوق بشر- محمد باقر مرادی، عضو سرای اهل قلم به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر در پی احضار تلفنی محمد باقر مرادی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی پيرعباس حکم ۵ سال حبس تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی به ايشان ابلاغ شد.

اين در حالی است که فشارها و تهديدات بر اعضای سرای اهل قلم همچنان ادامه داشته و اعضای آن به وزارت اطلاعات و پليس امنيت احضار می‌شوند. در همين ارتباط صبح ديروز اکبر امينی ارمکی و تعداد ديگری از اعضا سرای اهل قلم که نخواستند نامشان فاش شود به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد باقر مرادی در تاريخ سه شنبه ۹ آبان سال گذشته در پی ورود نيروهای امنيتی به جلسه سرای اهل قلم به همراه ۷۰ نفر ديگر از حاضرين در جلسه بازداشت شده بود، که پس از آزادی بسياری از متهمان، همراه با ۱۶ نفر که مهدی خزعلی هم در ميان آن‌ها بود، به زندان اوين منتقل شد. دو نفر ديگر نيز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کريمی در اقدامی جداگانه توسط پليس امنيت بازداشت و به اوين منتقل شدند. اين در حالی است که از افراد بازداشت شده، مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت به سر می‌برد.

گفتنی است که با احتساب حکم صادر شده برای محمد باقر مرادی، مجموعا ۲۱ سال حبس تعزيری و ۱۵ سال محروميت از عضويت در احزاب و گروها و فعاليتهای رسانه ای و فضای مجازی برای بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شده است. که احکام صادر شده به شرح زير است:

اکبر امينی- چهار سال حبس تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور، يک سال حبس تعزيری به اتهام تبليغ عليه نظام، و همچنين ۵ سال محروميت از عضويت در احزاب، گروها و فعاليت‌های رسانه ای و فضای مجازی. وی پيش از اين دارای يک سال حبس تعليقی بوده که با تاييد حکم صادر شده، اجرا خواهد شد.

پژمان ظفرمند- سه سال حبس تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور و ۵ سال محروميت از عضويت در احزاب، گروها و فعاليت‌های رسانه ای و فضای مجازی.

محمد پارسی- دو سال حبس تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور، يک سال حبس تعزيری به اتهام تبليغ عليه نظام و همچنين ۵ سال محروميت از عضويت در احزاب، گروها و فعاليت‌های رسانه ای و فضای مجازی.

گفتنی است که احکام اکبر امينی، پژمان ظفرمند و محمد پارسی از سوی قاضی صلواتی، رئيس شعبه پانزده دادگاه انقلاب صادر شده است.

محمد رضا احمدی- سه سال حبس تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی. اين حکم از سوی قاضی احمدی رئيس شعبه يکم دادگاه انقلاب صادر شده است. وی پيش از اين دارای يک سال حبس تعليقی بوده که با تاييد حکم صادر شده، اجرا خواهد شد.

محسن قشقايی زاده- دو سال حکم تعزيری به اتهام اجتماع و تبانی. اين حکم از سوی قاضی پير عباس رئيس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016