پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مجدد اکبر امينی، پژمان ظفرمند و محمد پارسی به دادگاه انقلاب

کميته گزارشگران حقوق بشر - سه نفر از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به نامهای اکبر امينی، پژمان ظفرمند و محمد پارسی، امروز چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت برای چندمين بار بصورت تلفنی، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی احضار شدند.

به گزارش گميته گزارشگران حقوق بشر، اين سه نفر بايد روز شنبه چهاردهم ارديبهشت ۱۳۹۲ جهت پاره‌ای توضيحات به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مراجعه کنند. اين در حالی‌ است که آن‌ها پيش‌تر در همين شعبه مورد محاکمه قرار گرفته بوده و در انتظار حکم به سر می‌‌بردند. از دلايل اين احضار مجدد اطلاع دقيقی‌ در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روز ۲۷ فروردين، اکبر امينی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم و فعالين جنبش سبز، به اتهام تبليغ عليه نظام به دليل انتشار نامه سرگشاده به رئيس جمهور و همچنين اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنيت ملی کشور محاکمه و دفاع آخر ايشان راس ساعت ۱۱ به پايان رسيد. اين در حاليست که دادگاه محمدرضا احمدی، از ديگر بازداشت شدگان سرای اهل قلم نيز که در همين روز به دادگاه احضار شده بود به دليل عدم حضورنماينده دادستان، به بعد موکول شد.

از سوی ديگر، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران روز سه‌شنبه ۲۷ فروردين، محمد‌باقر مرادی را بصورت تلفنی احضار و پس از مراجعه ايشان، برگ احضاريه‌ای برای هفته بعد را به ايشان تحويل دادند. محمد باقر مرادی در روز ۴ ارديبهشت برای دفاع از اتهام اجتماع و تبانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پير‌عباسی محاکمه شد، بر اساس قوانين، برگه‌-ی احضاريه بايد به محل سکونت ارسال شود.

چهار نفر ديگر از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به نام‌های اکبر امينی که در روز سه شنبه ۲۷ فروردين ماه و پژمان ظفرمند روز دو شنبه ۲۶ فروروردين ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی، به اتهام اجتماع و تبانی مورد محاکمه قرار گرفته بودند و در روز ۲۰ فروردين نيز دو نفر ديگر از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به نام محسن قشقايی‌زاده توسط قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی و محمد پارسی به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی توسط قاضی پيرعباسی مورد محاکمه قرار گرفته بودند، احمدرضا احمدی نيز در تاريخ ۲۳ اسفند به شعبه ۱ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی احمد‌زاده احضار شده بود.

در پی‌ ورود نيروهای امنيتی به جلسه سرای اهل قلم در تاريخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسياری از متهمين، از اين ميان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در ميان آن‌ها بود بوسيلهٔ يک دستگاه ون به زندان اوين منتقل و دو نفر ديگر نيز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کريمی در اقدامی جداگانه توسط پليس امنيت بازداشت و به اوين منتقل شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016