یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه تشکر نمايندگان مجلس از شورای نگهبان

فارس ـ بيش از ۲۰۰ تن از نمايندگان مجلس با امضای نامه‌ای از اقدام عالمانه، حکيمانه، عادلانه و قاطعانه شورای نگهبان در احراز صلاحيت نامزدهای رياست جمهوری تقدير کردند.

جواد کريمی قدوسی نماينده مشهد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از نامه تشکر جمعی از نمايندگان از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان خبر داد و اعلام کرد: اين نامه را تاکنون ۲۰۲ نفر امضاء کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ‌حمايت از شورای نگهبان حمايت از قانون اساسی و حمايت از قانون اساسی حمايت از جمهوری اسلامی و ‌حمايت از جمهوری اسلامی حمايت از اسلام و حمايت از اسلام حمايت از مردم، عدالت، استقلال و آزادی و ارزش‌هاست.

نماينده مشهد در مجلس با بيان اينکه امام (ره) می‌ فرمايند هر کس با شورای نگهبان مخالفت کند‌ مفسد است، اظهار داشت: نامزدهايی که در اين زمان احراز صلاحيت نشدند، از رأی شورای نگهبان تمکين کردند اما کسانی راه را اشتباه رفتند و نامه‌هايی نوشتند و سخنانی به زبان آوردند که اصول انقلاب اسلامی و وصيت امام را ناديده گرفتند.

کريمی قدوسی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و نمايندگان ملت در اين لحظه تاريخی نشان دادند که اقدام به موقع خواص می‌تواند جلوی حوادث ناگوار را بگيرد و زمينه آرامش کشور را برای خلق حماسه سياسی ۲۴ خرداد ۹۲ تقويت نمايد.

به گزارش خبرنگار فارس، متن نامه نمايندگان ملت به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به شرح ذيل است:

بسمه‌تعالی

انتخابات رياست جمهوری يازدهم در جمهوری اسلامی ايران همان پيچ بزرگ تاريخی است که سرنوشت امروز و فرداهای امت اسلام، ملت ايران و نظام جمهوری اسلامی در اين نقطه عطف تاريخی رقم می‌ خورد.

شورای محترم نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران که ميراث بزرگ امام خمينی (ره) است، با اقدامی عالمانه، حکيمانه، عادلانه، هوشمندانه، قاطعانه و بر پايه دو رکن اساسی اسلاميت و جمهوريت نظام مقدس اسلامی نسبت به احراز صلاحيت نامزدهای رياست جمهوری اقدام کرد و کسانی که آنها را در اين زمان صالح برای اين مسئوليت تشخيص دادند را به ملت شريف برای انتخاب معرفی نمودند و دغدغه‌های بزرگ ملت را برای جلوگيری از تکرار حوادث ناشی از فتنه ۸۸ و حلقه انحرافی که در منطقه با آن مردم و نظام اسلامی هزينه‌های سنگينی را پرداخته بود، برطرف نمود،‌ دل‌های مردم از اين هوشياری تاريخی شورای محترم نگهبان آرامشی الهی گرفت و آرام شد.

قطعا اين تصميم تاريخی شورای محترم نگهبان همچون گذشته ضامن بقای نظام اسلامی و حفظ ارزش‌های الهی آن خواهد شد و حضور حماسی مردم مومن و انقلابی و ولايی را در روز ۲۴ خرداد ۹۲ به جهان و جهانيان عرضه خواهد نمود.

در نتيجه اين اقدام شورای محترم نگهبان قانون اساسی که زمينه‌ساز اصلی برای خلق حماسه ۲۴ خرداد خواهد شد، به حول و قوه الهی روزهای بسيار درخشان و پر اميد و سراسر فتح و پيروزی است که در انتظار امت اسلام و ملت غيور و انقلابی ايران اسلامی قرار گرفته است و جريان با عظمت بيداری اسلامی و مقاومت امت اسلام که منشاء آن بصيرت و اقتدار ملت انقلابی ايران اسلامی است، به پرچمداری ولی امر مسلمين حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) می‌رود تا به زودی غده سرطانی در اين رژيم صهيونيستی را محو نمايد و به اخراج اشغالگران آمريکايی و اروپايی از پايگاه‌های نظامی اشغال شده در بلاد اسلامی سرعت خواهد بخشيد و موانع اصلی وحدت جهان اسلام را از ميان برمی‌دارد و دورانی سراسر اميد را با وحدت و همبستگی در جهت تامين عدالت و رفع مشکلات و کمبودها و توجه به مسائل اصلی همچون حمايت از توليد و ايجاد اشتغال و ثبات در بازار و کاهش وابستگی‌ها با شکست کامل تحريم‌ها را فراهم خواهد نمود.

نمايندگان اين ملت نجيب و بزرگوار در مجلس نهم شورای اسلامی صميمانه‌ترين درودهای خود را به محضر فقهای عادل و انقلابی و حقوقدان‌های محترم شورای نگهبان تقديم می‌دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016