یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير خارجه سوريه: در کنفرانس "ژنو ۲" شرکت می‌کنيم

ايسنا ـ وزير امور خارجه عراق و سوريه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در بغداد ضمن حمايت از برگزای کنفرانس بين‌المللی "ژنو۲" ابراز اميدواری کردند که اين کنفرانس به حل و فصل بحران سوريه بينجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبکه تلويزيونی عراق، وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هوشيار زيباری، همتای عراقی خود اعلام کرد: دمشق به شکل ابتدايی با حضور در کنفرانس ژنو۲ که پيش‌بينی می‌شود در ماه آتی ميلادی برگزار شود، موافقت کرده و هياتی رسمی از سوی سوريه در اين مذاکرات حاضر خواهد شد. دمشق معتقد است که نشست آتی ژنو می‌تواند فرصتی برای حل و فصل بحران سوريه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: ما به عراق آمده‌ايم تا همبستگی ملت و حاکميت سوريه را با ملت و نظام حاکم در عراق در رويارويی با تروريسمی که بغداد با آن روبروست نشان دهيم. آنچه که در سوريه می‌گذرد دنباله همان حملات تروريستی است که عليه ملت عراق جريان دارد.

معلم ادامه داد: در مذاکرات با وزير امور خارجه عراق روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها ميان بغداد و دمشق مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما از ابتدای امر گفته‌ايم که تنها راه حل وفصل بحران سوريه مذاکره است و تاکيد داريم که هيچ قدرتی نميتواند به نيابت از مردم سوريه برای آينده کشور تصميم بگيرد.

وزير امور خارجه سوريه گفت: ما از اقدامات ارتش و نيروهای امنيتی عراق و رويارويی با نيروهای القاعده بسيار خرسنديم و از اين اقدام تشکر می‌کنيم چرا که همان‌هايی که در سوريه می‌جنگند امتداد شبه‌نظاميان القاعده درعراق هستند.

وليد المعلم در ادامه تاکيد کرد که عراق همواره از سوريه حمايت کرده و می‌کند و بغداد هيچگاه در محور دشمنان سوريه قرار نخواهد گرفت.

هوشيار زيباری نيز در اين کنفرانس اعلام کرد: عراق در نشست پيشين ژنو حضور داشت و در نشست آتی بين‌المللی در خصوص سوريه نيز حاضر خواهد بود و خواهان مشارکت بقيه همسايگان عراق در اين کنفرانس نيز هست.

وی ادامه داد: عراق نيز از تروريسم سازمان‌يافته سالهای سال رنج برده و هم‌اکنون نيز با آن دست به گريبان است اما ملت عراق با صندوق‌های رای به مقابله با تروريسم پرداختند و آن را ناکام گذاشتند. عراق و سوريه دو کشور همسايه هستند و حوادث يک کشور يقينا بر کشور ديگر تاثير می‌گذارد و هيچ‌يک نمی‌توانند در برابر آنچه که در خاک همسايه‌ می‌گذرد بی‌تفاوت بماند.

زيباری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توافق امنيتی احتمالی ميان دمشق و بغداد گفت: توافق مشخص و معينی در اين خصوص با سوريه نداريم اما ما سالهای سال با سوريه همکاری‌های گسترده داشته‌ايم و به اين همکاری‌ها ادامه می‌دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016