سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکيه: نافرمانی مدنی با بوسه اعتراضی در ايستگاه مترو

راديو فردا ـ هفته پيش مسئولان متروی آنکارا در ترکيه، پس از اين که در دوربين های مدار بسته بوسه يک دختر و پسر ثبت شد، اعلاميه ای ميان مسافران توزيع کرده و از آن ها خواستند «شئونات اخلاقی» را رعايت کنند.

در اعتراض به اين اعلاميه، روز شنبه چهارم خرداد ماه ده ها زوج عاشق پيشه در يک ايستگاه متروی شهر آنکارا به طور همزمان محبوب خود را بوسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعلاميه مسئولان مترو باعث شد يکی از قانونگذاران مخالف دولت اعتراض خود را اعلام کند. وی خواستار توضيح حزب اسلامگرای حاکم شد و پرسيد که آيا مقام های متروی شهری اساساً اجازه چنين برخوردهايی با شهروندان را دارند يا خير.

از زمان شکل گيری دولت رجب طيب اردوعان و حزب او، بسياری از نيروهای سکولار ترکيه بيم آن دارند که حزب حاکم کنونی در پی بسط نقش اسلام در ترکيه است.

در نهايت، روز شنبه، حدود ۱۰۰ نفر در ايستگاه متروی فوق جمع شدند و در اعتراض به تحول اخير چندين دقيقه به بوسيدن معشوق خود پرداختند. تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعار، پلاکارد هايی را نيز به همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود «بوسه رايگان».

در مقابل گروهی ۲۰ نفره از اسلامگراهای آنکارا نيز به مخالفت با اين عده پرداختند. پليس آنکارا نيز با ايجاد مانع بين دو گروه از برخورد ميان آنها جلوگيری کرد.

شبکه تلويزيونی الجزيره گزارش داد که در ميان اين دو جمع اعتراضی، برخوردها و تنش ها و حتی پرتاب سنگ صورت گرفته ولی مصدوميت جدی درپی نداشته است.

پليس ترکيه در ميان تجمع دو گروه حاضر شده و با گذاشتن موانع، ميان دو گروه فاصله گذاشت تا از درگيری جلوگيری کند.

هافينگتن پست در گزارش خود نوشته شمار اسلامگرايانی که برای اعتراض آمده بودند، کم بوده و حدود ۲۰ تن بوده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016