شنبه 11 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ صدا وسیما به انتقادات اولین مناظره: مگر مسابقه بد است؟!/ ضرغامی حتی صندلی‌ها را هم چک کرد

با اوج گرفتن انتقادات از مناظره انتخاباتی، مشاور هنری و کارگردان مناظره‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه شب گذشته ۱۰ خرداد ماه با اشاره به اینکه ضرغامی حتی صندلی ها را هم چک کرده، بدون اشاره به انتقادات کیفی از این برنامه می گوید مگر مسابقه بد است، کسانی که ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت زنی ببینند!

به گزارش سایت کلمه، این برنامه ساز یادآور شد: من در سمتی نیستم که بخواهم در خصوص مسائل سازمان از جانب سازمان اظهارنظر کنم. من هم یکی از عوامل هنری و تولیدی در این سازمان هستم اما دلم می‌سوزد که این برنامه چقدر مظلوم واقع شده است. در حالی که درباره آن فکر شده و تقلیدی نیست. در حالی که می‌توانستیم از نمونه‌های خارجی تقلید کنیم و کاری را بدون تفکر انجام دهیم. اما روی این کار فکر شده و تاثیر خود را هم دارد.

وی ادعا کرد: اینکه می‌گویند برنامه قالب مسابقه داشته، فی نفسه حرف بدی نیست اما اکثر کسانی که ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت زنی ببینند! روح دوربین این است که شخصیت افراد را رو می‌کند. من نقشی در تنظیم برنامه نداشتم و در امور ارائه برنامه طرف مشورت و همکاری بودم. اما تصور می‌کنم اینکه مردم را چهار ساعت پای برنامه‌ای بنشانی خیلی سخت است. مخاطبان تا انتها برنامه را دیدند و برایشان خسته کننده نبود. شخصیت‌ها نیز پر و خالی بودن خود را خوب ارائه دادند و مردم می‌توانستند آنها را روانشناسی کنند.

وی اذعان کرد: صدا و سیما قطعا به خواسته‌های مردم توجه می‌کند اما هدف خود را نیز فراموش نخواهد کرد. رسانه ملی نمی‌خواهد تشنج را در جامعه زیاد کند. هدف این برنامه کاراکتر شناسی بود. اتفاقا درباره کسانی که معترض شدند واقعیت برای مردم روشن شد. من سیاسی نیستم و برای همه مردم ارزش قائلم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این تهیه‌کننده تصریح کرد: اگر کسی بگوید برنامه روی من تاثیر نداشت آن وقت می‌فهمیم کارمان بد بوده است. برخی گفتند برنامه سرگرم کننده است. من این را هم برای صدا و سیما هنر می‌دانم. در ارکان صدا و سیما سه هدف بزرگ وجود دارد؛ اول تفریح و سرگرمی، دوم اطلاعات، خبر و آموزش و سوم ارشاد و تربیت. به نظرم یک کم لطفی است ما بخواهیم برنامه‌ای که می‌تواند تاثیر خود را بگذارد بکوبیم. چرا که خستگی را بر تن دست اندرکارانی که می‌خواهند خدمت کنند باقی می‌گذاریم.

سوالات مفید، قالب خوب و ریتم تند بود !

فردرو اظهار کرد: امنیت کشور و دریافت واقعیت‌ها بود که اهمیت داشت. من نماینده کسی نیستم و شخصا فکر می‌کنم سوالات مفید بود، برنامه قالب خوبی داشت، ریتم تند بود و نوع آوری‌های لازم هم اعمال شده بود. در واقع ما شاهد اولین تجربه در این نوع ساختار بودیم که می‌تواند در تلویزیون ادامه پیدا کند. زیر نظر کارشناسان مختلف بود که برنامه هشت نفره برگزار شد و آنها به نتیجه‌ای بهتر از این نرسیدند. روحیه صبر در حرف‌ها و نقطه نظراتی که توسط کاندیداها ارائه می‌شد باید توسط مردم داوری شود.

ضرغامی حتی صندلی‌ها را هم چک کرد

کارگردان برنامه مناظره با اشاره به پشت صحنه آن، توضیح داد: حتی مهندس ضرغامی پیش از برنامه آمده بود، تک به تک روی صندلی‌ها می‌نشست و اندازه و شکل و راحتی کسی که می‌خواهد چهار ساعت روی آن بنشیند را بررسی می‌کرد.

فردرو در پاسخ به اینکه آیا نظرات نامزدها و مردم در مناظره بعدی اعمال می‌شود یا خیر، تأکید کرد: آنقدر این موضوع در سازمان جدی است و نظرات محترم شمرده می‌شود که همین حالا در معاونت‌های سیما، سیاسی، تحقیقات و برنامه ریزی و دیگر بخش‌های سازمان مرتب جلسه گذاشته شده و در خصوص این موضوع نقطه نظرات را ارائه می‌کنند تا بر اساس نظریات مخاطبان و صلاح مملکت بهترین تصمیم گرفته شود.

وی یادآور شد: جمع اعتراض به برنامه دو دقیقه بود اما تمام رسانه‌های بیگانه به همین زمان توجه و تجلی اهدافشان را در این زمینه پیدا کردند. بهتر است به عنوان یک ایرانی به انگیزه برنامه ساز و نیازی که دارد توجه کنیم ما حتی یک هفته قبل از کار تعداد صندلی‌هایمان را نمی‌دانستیم چون هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها نیامده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016