سه شنبه 14 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارف: هاشمی و خاتمی در مورد ائتلاف من با روحانی تصميم می‌گيرند

مهر ـ نامزد اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری در خصوص احتمال کنار رفتن از صحنه انتخابات گفت: در مورد ائتلاف و کنار رفتن من و آقای روحانی بايد بزرگان اصلاحات آقايان هاشمی و خاتمی مطالعه و بررسی کرده و تصميم بگيرند و پس از جمع بندی اين موضوع مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر از قزوين، محمدرضا عارف دوشنبه در جمع مردم قزوين در مسجد محمد رسول الله قزوين گفت: قزوين شهری است که پايتخت فرهنگی کشور محسوب می شود و در دوران دفاع مقدس و انقلاب نقش مهمی ايفا کرده است و امروز هم می توان در بخشهای ديگر تاثيرگذار باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: جوانان عزيز من به تمام سخنانی که در چند ماه گذشته گفته ام پايبندم و با منش اصلاح طلبی آمده ام تا پيگير مطالبات به حق شما باشم و مهمترين ويژگی اصلاح طلبی صبر و سعه صدر است و حرکت در چارچوب قانون با رعايت همه هنجارها و ساختارها و تاکيد بر اصول اخلاقی است.

رواج بداخلاقی در جامعه موجب بی اعتمادی شد

اين نامزد رياست جمهوری تصريح کرد: ما به هيچوجه نمی گوئيم هدف وسيله را توجيه می کند متاسفانه اخلاق در سال های اخير مورد بی توجهی يا کم توجهی قرار گرفته و بيشتر مشکلاتی که شما جوانان در جامعه می بينيد ناشی از بی اخلاقی هاست.

عارف بيان کرد: همانطور که در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مردم محکم پای انقلاب ايستادند و از آن صيانت کردند امروز با پيشتازی شما جوانان بايد اين اعتماد را بازگردانيم و آينده کشور را بسازيم.

فضای آموزشی کشور امنيتی شده

اين نامزد اصلاح طلب رياست جمهوری يادآورشد: متاسفانه فضاهای آموزشی اعم از آموزش و پرورش و دانشگاههای ما سياسی و امنيتی شده که بايد اصلاح شود و نگرش عميق فرهنگی و مردمی و پيروی از امام راحل در آن حاکم شود.

وی افزود: قزوين از مناطق صنعتی کشور است و با وجود بيش از سه هزار واحد صنعتی متاسفانه بسياری از واحدها وضعيت خوبی ندارند که ما همانطور که قبلا توانستيم کشور را بخوبی اداره کنيم امروز نيز قادريم به بهترين نحو مديريت کشور را انجام دهيم.

وی تصريح کرد: بسياری از جوانان کشور بی کارند و گرانی کمرشکن امان مردم را بريده و ۴۲ درصد مردم کشور در زير خط فقرند لذا با اميد به آينده بايد جلو رفت و مشکلات را حل کرد.

اصلاحات يعنی افتخار و اتکاء به مردم

عارف اظهارداشت: اصلاحات يعنی افتخار و اتکاء و اعتماد کردن به مردم و ما برای حل مشکلات کشور از جمله بيکاری، کنترل تورم، حل مشکل گرانی، اشتغال جوانان برنامه داريم.

وی گفت: اجرای هدفمندی يارانه ها از گذشته برای همه دولت ها يک انگيزه و وحدت رويه بوده اما به دليل روشهای غلط در اجرا نتايج مورد نظر حاصل نشده است که بايد اصلاح شود.

عارف تصريح کرد: چرا بايد مردم ۷۰ درصد هزينه های درمانی را پرداخت کنند در حالی که اين هزينه را بر اساس قانون بايد دولت بپردازد.

وی مسکن را از مشکلات عديده جوانان دانست و يادآورشد: مسکن مهر چون درست اجرا نشد تورم زا بود ما مسکن مهر ماندگار داريم که با شرايط ساده ای برای جوانان آن را اجرا می کنيم.

عارف در خصوص روابط خارجی هم گفت: روابط خارجی ما با دنيا بسيار بد است پيام کشور ما بايد صلح باشد و از حق قانونی خود دفاع کرده و به حقوق ديگران احترام بگذاريم و با داشتن روابط حسنه می توانيم به نفع مردم استفاده کنيم.

اين نامزد بيان کرد: ما اهل گفتگو و تعامل هستيم و بايد با دنيا و کشورهای اسلامی روابط خوبی داشته باشيم.

وی در خصوص احتمال کنار رفتن خود نيز افزود: در مورد ائتلاف و کنار رفتن من و آقای روحانی بايد بزرگان اصلاحات آقايان هاشمی و خاتمی مطالعه و بررسی کرده و تصميم بگيرند و پس از جمع بندی اين موضوع مشخص می شود.

عارف ظرفيت دانشگاهی استان قزوين را بسيار خوب دانست و اظهارداشت: از اين ظرفيت می توانيم برای ديپلماسی علمی کشور بهره ببريم و همانگونه که در دولت اصلاحات اينگونه بود اين ظرفيت را مورد توجه جدی قرار خواهيم داد.

وی افزود: استان قزوين می تواند قطب صنعت، کشاورزی و گردشگری باشد و با اين ظرفيت نبايد در اين استان بيکاری وجود داشته باشد.

عارف در پايان اظهاراميدواری کرد شرايطی ايجاد شود تا بتوان به خواسته های منطقی و معقول و مشروع مردم پاسخ مناسب داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016