شنبه 25 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین اخبار رسیده از انتخابات ریاست جمهوری

گفتگوی پدر نداآقا سلطان با بی بی سی فارسی: رای نداده‌ایم

خبرنگار صداوسیما: آمار و ارقام بسیاری دارم اما چون وزارت کشور تایید نکرده نمی​توانم اعلام کنم
گزارشگر شبکه خبر سیما، پس از گذشت سه ساعت و 45 دقیقه از زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: بنده به عنوان خبرنگار رسانه ملی آمار و ارقام بسیاری دارم اما چون وزارت کشور تایید نکرده است، نمی توانم آن را اعلام کنم.

ستاد انتخابات کشور در اولین ساعات شمارش آرا
2418_730.jpg

بيانيه ستاد انتخاباتي دكتر حسن روحاني به مناسبت مشاركت پر شكوه مردم
بار ديگر ملت بزرگ ايران اسلامي ، با حضور پرشكوه خود در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، حماسه اي شگفت آفريد و عظمتي نو برپا كرد.

ستاد انتخاباتي آقاي دكتر حسن روحاني لازم مي داند از صميم قلب و عمق جان از همه ي عزيزاني كه از خالقان اين شگفتي بوده اند، سپاسگزاري و تشكر نموده و دست تك تك آنان را متواضعانه بفشارد.

ايمان قلبي داريم كه برپايه ي اين حضور و همدلي، ايران سربلند در مسير جديد خود راه شهيدان انقلاب اسلامي و امام عظيم الشان و سعادت و پيشرفت را خواهد پيمود، و استوارانه در سايه اشراف مقام معظم رهبري راه تعالي را طي خواهد كرد. بديهي است رجاء واثق داريم شوراي محترم نگهبان و ستاد انتخابات كشور وفق فرمايشات مقام معظم رهبري با صيانت از آراء و با رعايت حق الناس نتايج شمارش آراء را به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهد رسانيد.

از خداوند متعال بهروزي، شادكامي و موفقيت روزافزون براي مردم عزيز كشورمان را آرزو داريم.

ستاد مركزي انتخاباتي
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني

ملی‌مذهبی‌ها در صف رأی‌گیری
melliMazvote-881.jpg
ایسنا به نقل از آخرین‌نیوز نوشت: دکتر ابراهیم یزدی، دکتر حبیب‌الله پیمان، محمد بسته‌نگار، دکتر حسین رفیعی و دکتر محمد توسلی از اعضای نیروهای ملی مذهبی و نهضت آزادی ایران در صف رای گیری در حسینیه ارشاد حضور پیدا کردند.

انتخابات در تهران تا ساعت 23 ادامه دارد
ستاد انتخابات استان تهران در اطلاعیه شماره 9 خود اعلام کرد که زمان اخذ رای در همه شعب استان تهران که پیش از این تا ساعت 23 تمدید شده بود، دیگر تمدید نمی‌شود.

براساس این اطلاعیه مسوولان شعب اخذ رای موظف هستند که درب شعبه‌ها را ساعت 23 ببندند، اما تا آخرین نفری که در داخل شعبه حضور دارد، رای را اخذ کنند.

تاج‌زاده در زندان اوین رای داد
یک فعال سیاسی بازداشت شده امروز به همراه مابقی زندانیان زندان اوین رای خود را به صندوق انداخت.

آفتاب: سهراب سلیمانی رییس سازمان زندان‌های تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز 24 خردادماه مصادف با خلق حماسه سیاسی، مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی بازداشت شده در اتفاقات سال 88 رای خود را در زندان اوین به صندوق انداخت.

اطلاعیه ستاد روحانی در خصوص خودداری از فراخوان گردهمایی بدون مراعات قانون
در اطلاعیه ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی تاکید شده است که تاکنون هیچ فراخوانی اعلام نشده است و هر نوع تجمع و فراخوان پس از اعلان رسمی نتایج از طریق مراجع ذی صلاح با اخذ مجوز از مقامات رسمی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش آفتاب، این اطلاعیه موکدا خواهان تبعیت از قانون و احترام به نظم جامعه می باشد، که از اصول بنیادین دولت تدبیر و امید است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمادگی صداوسیما برای برگزاری مناظره میان کاندیداها در مرحله دوم
قائم مقام رسانه ملی با بیان اینکه در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود تبلیغات نامزدها بعد از تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان آغاز می شود، گفت: رسانه ملی پیش بینی لازم را برای برگزاری مناظره در دور دوم انتخابات کرده است و آمادگی لازم را برای برگزاری مناظرات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور محمود اشتری در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری مناظره میان کاندیداها در صورت به دور دوم کشیده شدن انتخابات گفت: در صورت کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم طی وقت کمی که برای تبلیغات نامزدها بعد از اعلام نتایج و تایید شورای نگهبان داریم صدا و سیما آمادگی لازم برای برگزاری مناظرات و برنامه های تبلیغاتی را دارند.

وی افزود: صدا و سیما دکورهای مناظره را حفظ کرده است که اگر دستور داده شود مناظره ها را برای دور دوم برگزار کنیم.

قائم مقام صدا و سیما با بیان این که در صورت کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم جلساتی با نمایندگان کاندیداها خواهیم داشت گفت: رسانه ملی نظرات نمایندگان کاندیداها را در مورد مناظره ها جویا می شود و در این زمینه آمادگی کامل را داریم اما در مورد کمیت و کیفیت برنامه ها در مرحله دوم باید برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون پس از تایید شورای نگهبان برنامه ریزی صورت می گیرد و جزئیات آن به اطلاع مردم و کاندیداها خواهد رسید.

قائم مقام صدا و سیما در مورد ارزیابی اش از مناظره های انتخاباتی افزود: مناظره ها بسیار خوب بود و اعتماد مردم را نسبت به رسانه 80 درصد بیشتر کرد.

اشتری افزود: سعی می کنیم این الگوی خود را ادامه دهیم چرا که ظرفیت آن را در سازمان داریم و الان هم برخی برنامه های سیاسی با موضوعات مختلف در رسانه ملی پخش می شود.

به گزارش مهر، شورای نگهبان تا دو روز بعد از اعلام نتایج توسط وزارت کشور فرصت دارد که نتایج انتخابات را تایید کند.

نمایندگان کاندیداها تاکید کردند: جشن پیروزی برگزار نمی‌کنیم
متن این بیانیه به شرح زیر است: «بر اساس گزارش‌های واصله افرادی با انتصاب نادرست خود به ستادهای انتخاباتی نامزدهای محترم یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شایعاتی را در خصوص فراخوان اجتماع و برگزاری جشن پیروزی و یا پیشنهاد راه‌های غیرمعمول موسوم به صیانت از آراء ترویج کرده‌اند.

بدین وسیله از ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی تقاضا می‌گردد به هیچ عنوان به اینگونه شایعات توجه نکرده و تا قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری از طریق مراجع قانونی ذیربط از هرگونه اجتماع به هر انگیزه‌ای غیر از حضور در صفوف رای دادن قویا پرهیز نموده و فقط به اطلاعیه‌های رسمی مراجع قانونی توجه نمایند.

بدیهی است نهادهای قانونی ذیربط تلاش‌های بایسته‌ای را در جهت حفظ و صیانت از آرای مردم بزرگوار ایران و اعلام نتایج در اسرع وقت معمول خواهند داشت».

به گزارش ایسنا، این بیانیه به امضای محمدرضا صادق نماینده حسن روحانی، علی احمدی نماینده محسن رضایی، علی‌اصغر زارعی نماینده سعید جلیلی، سیدمحمد زهیر غرضی نماینده سیدمحمد غرضی، علیرضا نبید نماینده محمدباقر قالیباف و حسین میرمحمدصادقی نماینده علی‌اکبر ولایتی رسیده است.

سایت حسن روحانی فیلتر شد
سحام نیوز: سایت حسن روحانی از دسترس خارج شد.

بر اساس گزارش ها، وزارت کشور به دست اندرکاران این سایت اعلام کرده که سایت آقای روحانی به دلیل جمع آوری آرا فیلتر شده است.

گفتنی است، ستاد آقای روحانی از مردم خواسته است تا در صورت رای دادن به وی، مشخصات را برای درج در تعداد آراء وارد سایت نمایند.

احمدی نژاد رای داد
احمدی نژاد عصر امروز در لحظات پایانی فرصت قانونی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر در انتخابات حضور پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که به همراه معاون اول رییس‌جمهور و سخنگوی دولت در شعبه مسجد صاحب الزمان (عج)منطقه یافت آباد حضور پیدا کرده بود، بعد از حضور در صف رای‌دهندگان، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016