شنبه 25 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خاتمی: در جشن ملی اولین درخواست ما آزادی سران جنبش سبز است

به گزارش جرس، محمدرضا خاتمی،دبیر کل سابق جبهه مشارکت با درج یادداشتی در سایت نوروز نوشت:اینک که جشن ملی بر پا شده است اولین درخواست ما این است که با آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و همه زندانیانی که به باور ما بی گناه هستند شیرینی و حلاوت این حماسه سیاسی را دوچندان کنیم. این درخواست میلیونها اصلاح طلبی است که در خلق آرزوی رهبری نقش بی بدیل داشتند و اینک از رهبری می خواهند به این خواسته آنها پاسخ مثبت دهند و دلهای آنها را قرین شادی کنند.

متن کامل این یادداشت در پی می آید:

الیوم یوم المرحمة

سالها خون دل خوردیم و صبر کردیم. سالها آماج تهمت و افترا بودیم و تحمل کردیم. سالها از هر سو باران بلا و رنج بر سرمان بارید و با دل خونین لب خندان آوردیم. سالها فشارهای طاقت فرسا را تحمل کردیم و نشکستیم. سالها در غم یاران در حصر و حبس و در فقد شهیدان بی نام و نشان در خلوت خود گریستیم و دعا کردیم اما ناامید نشدیم. و سر انجام در روزگاری که گمان می کردند دیگر نیستیم و محو شده ایم مردم کاری کردند کارستان. باز ازدرون صندوقهای رای بالیدیم و سر برآوردیم. آنها که آرزویشان مرگ اصلاحات و نابودی اصلاح طلبان بود نمی دانستند که دل میلیونها انسان خانه امن و پناهگاه مستحکم مصلحان خداجو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما فردا روز جدیدی است.

روز همبستگی ملی،روز آشتی و مهر،روز صلح و صفا،روز دور ریختن کینه ها،روز گفتن مرگ بر انتقام، روز همه ایرانیان.
مگر نه آن است که همه و همه، راست و چپ، اصلاح طلب و محافظه کار، تندرو و میانه رو و کند رو بر این اتفاق نظر دارند که ایران عزیز در معرض خطر است و باید دوباره آن را ساخت؟ پس باید دست به دست هم دهیم تا این میهن آسیب دیده را باز بسازیم.

اینک که همه فهمیده ایم با زور و ارعاب نمی توان اصالتها را از بین برد و اصلاح طلبی گفتمان غالب جامعه ایرانی است، پس بیایید همه اصلاح گر باشیم هر کسی با ادبیات و شیوه خود. آنچه مهم است این است که دریابیم برای ساختن ایران همه ایرانیان باید مشارکت داشته باشند و این وقتی میسر است که همگان بتوانند با کمال احترام و در آرامش و امنیت حرف و ایده خود را آزادانه ابراز دارند و آن را نشر دهند.

اینک که جشن ملی بر پا شده است اولین درخواست ما این است که با آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و همه زندانیانی که به باور ما بی گناه هستند شیرینی و حلاوت این حماسه سیاسی را دوچندان کنیم. این درخواست میلیونها اصلاح طلبی است که در خلق آرزوی رهبری نقش بی بدیل داشتند و اینک از رهبری می خواهند به این خواسته آنها پاسخ مثبت دهند و دلهای آنها را قرین شادی کنند.

پیامبر عظیم الشان ما در روز پیروزی بزرگ اسلام بر شرک در روز فتح مکه شعاری دادند که نیاز امروز کشور ما ست.

الیوم یوم المرحمة


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016