پنجشنبه 30 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجّلی جنبش ملی ايرانيان در جشن پيروزی تيم ملی فوتبال، بهروز ستوده

بهروز ستوده
تهی‌مغزان عوام‌فريبی که ۳۴ سال از تمام امکانات دولتی و منابر و مساجد و سيستم آموزش و پرورش کشور استفاده کردند تا در ذهن پاک بچه‌ها و نوجوانان ايران فرو کنند که گويا "ما اول مسلمانيم بعد ايرانی"، اينک نتيجه آن همه تبليغات "اسلامی" و به هدر دادن ميلياردها تومان از ثروت مردم ايران را در بيراهه‌ی هويت‌سازی جعلی مشاهده می‌کنند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر بگوئيم راز بقای ايرانيان در طول تاريخ ُپردرد و ُپرشکست ، غرور وهمبستگی ملی آنان بوده است که پس از هر شکست ، ققنوس وار از خاکستر خويش سربلند کرده اند ، سخنی گزافه نگفته ايم . ديروز که بانگ خوش آهنگ ايران ايران ، در سرتاسرايران پيچيده بود دلم ميخواست بنيان گذار جمهوری اسلامی "امام راحل" ، همان کسيکه ملی گرائی را مترادف با کفر و ارتداد و مستحق مرگ دانست ، هنوز زنده بود و با چشمان خود ميديد که نسل سوم "انقلاب اسلامی" ، نسلی که از سه چهار سالگی در مهد کودک های "اسلامی" ، مغز و هويت آنان را با اسلام حکومتی و بی زاری و تنفر از فرهنگ و مفاخر ملی ايران زمين ، شتشو داده شده ، چگونه در سرتاسر ايران ، به شادی و رقص و پايکوبی مشغول اند و با شعارهائی از قبيل "نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ايران" از يکسو مخالفت خود را با سياست های ضدملی و تبهکارانه جمهوری اسلامی اعلام ميدارند و ازسوی ديگر هويت و فرهنگ و تمدن ايرانی خود را به رُخ حاکمان فاسد و ضد ايرانی جمهوری اسلامی ميکشند .

پيروزی تيم ملی فوتبال ايران در آسيا که راه را برای اعزام اين تيم به مسابقات جهانی برزيل هموار ساخت ، فرصت مناسبی را برای تجّلی جنبش ملی و سرتاسری ايرانيان فراهم ساخت ، ايران يکپارچه در شادی و سرور و غرور ملی غرق شد و شهر و روستا به صحنه های رقص و پايکوبی جوانان آگاه و برومند ايران زمين تبديل گرديد .

ابراز شادی و رقص و پايکوبی در انظار عمومی ! آنهم دو بار در طول يک هفته ! و در مقياس سرتاسر کشور ! اولی برای شکست سعيد جليلی کانديدای اصلح رهبر و دومی برای پيروزی تيم ملی فوتبال ايران ! مسئله ای است که پاسخ اين مسئله را از مسئله دانهای بزرگ عالم اسلام ! از قبيل آيت الله مصباح يزدی وعلم الهدا و مکارم شيرازی و ازاين قماش که بيشتر به آيت شيطان شباهت دارند تا آيت الله و از سالها قبل "خطرفوتبال" را در به انحراف کشيده شدن جوانان مسلمان ! به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داده بوده اند پرسيده شود تا شايد برای مجازات شادی کنندگان مسابقه فوتبال نيز روايت و حديثی پيدا کنند و بعد هم بموجب آن روايت ، فتوائی نيز برای مجازات اين "فعل حرام" صادر نمايند!

و اما جشن و سرور سرتاسری و خود جوش جوانان ايرانی در پيروزی تيم ملی فوتبال ايران ، می تواند برای آقای روحانی که يک هفته پيش مردم ايران از ترس جليلی و قاليباف به او رأی دادند تا رئيس جمهور شود ، می تواند حاوی درسی بزرگ باشد و آن اينکه در مقابل هويت ايرانی مردم اين سرزمين سر تعظيم فرود آورد و تلاش ننمايد که اسلام و مذهب تشيع که باور دينی بسياری از ايرانيان و نه همه ايرانيان ميباشد را با واژه های من در آوردی ازقبيل "هويت ايرانی اسلامی" جعل نمايد که تلاش در اين راه بيهوده است و مانند خمينی و خامنه ای جز بدنامی چيزی عايدش نخواهد گرديد . اميدواريم آقای روحانی که قرار است بجای احمدی نژاد خيالباف و روان پريش بر صندلی رياست جمهوری تکيه زند ، پيام نسل جوان ايران که بدنبال بازسازی هويت تخريب شده ايرانی خويش است را شنيده باشد و مانند ساير مسئولان ابله و جاهل جمهوری اسلامی ، در مقام رياست جمهوری کشور ، غرور ملی ايرانيان را بازيچه ايدئولوژی و باورهای دينی خود ننمايد و همانگونه که قول داده است رئيس جمهور همه ايرانيان باشد ، و ايشان بی ترديد ميداند که همه ايرانيان مسلمان نيستند و تازه اگر تمام مردم ايران نيز مسلمان و شيعه دوازده امامی می بودند باز دين ، ايدئولوژی و اعتقادات مذهبی افراد نميتواند شاخص تعيين هويت ملی شهروندان اين کشور قرار گيرد .

تهی مغزان عوامفريبی که ۳۴ سال از تمام امکانات دولتی و منابر و مساجد و سيستم آموزش و پرورش کشور استفاده کردند تا در ذهن پاک بچه ها و نوجوانان ايران فرو کنند که گويا "ما اول مسلمانيم بعد ايرانی" ، اينک نتيجه آنهمه تبليغات "اسلامی" و به هدر دادن ميلياردها تومان از ثروت مردم ايران را در بيراهه ی هويت سازی جعلی مشاهده ميکنند ، رقص و پايکوبی و بانگ بلند ايران ايران که اززبان نسل جوان اين سرزمين بگوش ميرسد ، شايد اين ياران اصحاب کهف را از خواب چند هزار ساله بيدار کند و آنان را با ضربه ای نيرومند به قرن ۲۱ پرتاب نمايد.

جنبش سبز جوان که اين روزها ققنوس وار از خاکستر زنان و مردان آزاده اين سرزمين فقيه زده دوباره دارد جان ميگيرد و خود را در کف خيابان ظاهر ميسازد ، ازآنجائی که ريشه در جنبش ملی ايران دارد مانند ققنوس مرگ ندارد و در جاودانگی به حيات خود ادامه ميدهد ، خامنه ای و دستگاه عريض و طويل تبليغاتی اش ، پس از کشتارها و زندان ها و اعدام ها ، تلاش فراوان نمودند چنين وانمود سازند که گويا اين جنبش از ميان رفته است و جز يک خاطره و تعدادی زندانی و سه تن در حصر خانگی چيزی از آن باقی نمانده است ! قاتلان فرزندان مردم با ايجاد فضای ترور و خفقان ، تا توانستند روحيه شکست و یأس و ناميدی در ميان مردم پراکنده ساختند ، غافل از اينکه آتش جنبش ملی سبز که ريشه در خواسته های به تعليق در آمده از انقلاب مشروطيت تا به امروز دارد ، در زير لايه ای ازخاکستر ، خود را پنهان کرده است و منتظر روزنه ای است که خود را دوباره نشان دهد و لرزه بر اندام ديکتاتورهای غارتگر بيفکند .

حضور جنبش ملی سبز در مراسم بخاکسپاری آيت الله طاهری در اصفهان ، حضور بخش عظيمی از اين جنبش در انتخابات اخير ، و اينک حضور فعال اين جنبش در جشن پيروزی تيم ملی فوتبال ، همه اينها روزنه هائی بوده اند که اين جنبش از خلال آن روزنه ها، حيات و موجوديت خود را به خامنه ای خودکامه و گماشته هايش اعلام داشته و مهمتر اينکه در دلهای افسرده و مأيوس هموطنان جان برلب رسيده ، بذر اميد و شادی و نشاط ميپاشد که نوزاد آزادی و دمکراسی و عدالت اجتماعی با اميد و شادی و مبارزه مردم اين سرزمين بدنيا خواهد آمد نه از چهره عبوس و زشت حاکمان فاسد و ضد ايرانی و مشاطه گرانی که سعی در آرايش و اصلاح اين هيولای بد صورت و بد سيرت دارند.

بهروز ستوده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016