شنبه 1 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی يک ماه گذشته، بيش از ده شهروند کُرد در مناطق مختلف کُردستان ايران بازداشت شده‌اند

کُردستان ميديا: طی خردادماه سال جاری، يازده شهروند کُرد در مناطق مختلف کُردستان ايران توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش وب‌سايت کُردستان ميديا، و با استناد به آمار ثبت شده ، طی يک ماه گذشته، شش شهروند در استان کرمانشاه، سه شهروند در استان کُردستان و دو شهروند نيز در استان اروميه بە اتهام واهی عضويت در احزاب کُردی، فعاليت مدنی و "امنيتی" بازداشت شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاوه
مورخه‌ی بيست و چهارم خردادماه، سه شهروند اهل دهستان "شمشير" از توابع پاوه توسط نيروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران رژيم ايران بازداشت شدند.
"عزت شريفی" ، "هدی شريفی" و "شهرام اميرخانی" سه کوهنوردی بودند که توسط نيروهای رژيم ايران بازداشت شدند.
به گفتەی يک منبع مطلع، اين سه کوهنورد کُرد در حال بازگشت از کوه شاهو بودەاند که توسط نيروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران رژيم ايران در مکانی به نام "تپەی دوريشان" در نزديکی دهستان شمشير از توابع پاوه بازداشت شدەاند.

سنندج
نيروهای امنيتی و اطلاعاتی سنندج مورخه‌ی بيست و پنجم خردادماه، يک شهروند کُرد ساکن در محله "شهرک بهاران" به نام "هيوا غريبی" را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گرديد.
"هيوا غريبی" از فعالان کارگری بوده است که از سوی نيروهای امنيتی رژيم بازداشت شده است.
تاکنون اطلاعی از بازداشت اين فعال کارگری در دست نيست ولی گفته ميشود که وی به اتهام امنيتی بازداشت شده است.
در همين رابطه و در شهر سنندج مورخه‌ی چهاردهم خردادماه، يک شهروند سنندجی با ضرب و شتم و به صورت وحشيانه در ميدان آزادی سنندج توسط نيروهای امنيتی رژيم بازداشت شد.

دهگلان
در ادامه بازداشت‌در کُردستان مورخه‌ی هجدهم خردادماه يک شهروند ديگر به نام "خالد فتحی" توسط اداره اطلاعات دهگلان بازداشت شد.
خالد فتحی، ٢٠ ساله، فرزند "رشيد"، شهرونديست که به گفته‌ی برخی منابع خبری وی به اتهام امنيتی بازداشت شده است.

کرمانشاه
مورخه‌ی نوزدهم خردادماه دو تن از شهروندان کُرد اهل کرمانشاه به نام‌های "ميثم حيدری" و "رسول کرمی" در منزل شخصی خود، توسط نيروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شدند.
مأموران امنيتی با مراجعه به درب منازل اين دو شهروند در ابتدا عنوان کرده‌اند که از طرف اداره‌ی پست آمده‌اند که پس از بيرون آمدن دو شهروند از منازلشان آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی منتقل دادند.
دليل بازداشت اين دو شهروند کُرد را در ارتباط با اعتراضات اخير شهروندان کرمانشاهی و پيروان آيين ياری به بی حرمتی به اين آيين عنوان کرده است.
تا لحظه‌ی انتشار اين خبر، اطلاع دقيقی از سرنوشت اين دو شهروند کرمانشاهی در دست نمی‌باشد.

روانسر
مورخه‌ی هجدهم خردادماه يک نامزد شورای شهر روانسر به نام "وهاب غلامی" بازداشت شد.
"وهاب غلامی" فرزند علی، بيست و نه ساله، توسط نيروهای اطلاعات شهر روانسر بازداشت شد.

بوکان
در همين رابطه و در ادامه بازداشت‌ها بيست و يکم خردادماه "رسول چوپانی" نامزد شورای شهر بوکان بازداشت شد.
چوپانی که نويسنده و شاعر نيز بوده است به اتهام امنيتی بازداشت شده است.

سردشت
نيروهای امنيتی رژيم ايران در شهرستان سردشت مورخه‌ی بيست و يکم خردادماه، يک شهروند کُرد به نام " ابراهيم جنتيان" ۴۷ ساله را بازداشت و مورد بازجويی قرار دادند.
"ابراهيم جنتيان" به بهانه‌ی همکاری و ارتباط با يک فرد وابسته به اپوزيسيون مخالف رژيم ايران، احضار و بازداشت شده بود.

اين گزارش با استناد به آمار ثبت‌شده در وب‌سايت کُردستان ميديا منتشر شده است و احتمال دارد آمار بازداشت‌شدگان از اين نيز بيشتر باشد.

گزارش / اسماعيل زورمند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016