یکشنبه 2 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان: ۴۰ نفر در زمينه‌ مواد مخدر در سال گذشته اعدام شده‌اند

فارس ـ دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان از اعدام ۱۲ قاچاقچی کراک در اصفهان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبيبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ۹۹ هزار و ۲۴۴ فقره پرونده وارده به دادسرای مرکز استان اظهار کرد: ۹۹ هزار و ۲۴۹ فقره پرونده‌ نيز مختومه در دادسرای اصفهان داشتيم که جلوی افزايش پرونده گرفته و نيز ۲۴ هزار و ۲۸۴ فقره پرونده مختومه اعلام شده است.

وی با بيان اينکه يک هزار و ۱۶۵ فقره از موجودی اجرای احکام کسر شده است، افزود: اجرای احکام انقلاب مرکز استان ۸ هزار و ۱۳۸ فقره پرونده بوده است که در مقابل پرنده‌های مختومه ۶ هزار و ۵۸۹ فقره در مقابل مختومه بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در آمار مقايسه‌ای سال ۹۰ با سال ۹۱ با اشاره به اينکه ۹۲ هزار و ۵۳۰ فقره و در سال ۹۱، ۹۹ هزار و ۲۴۴ فقره پرونده بوده است، گفت: در حالی که هر سال نرخ رشد جرم ۱۰ درصد رشد بوده است، نرخ رشد ۷.۵ درصدی جرم در کلان شهر اصفهان طبيعی است و اين در حالی است که نرخ رشد وارده به دادسرا در سال ۹۱ کاهش داشته است.

وی به موارد پيشگيرانه اشاره کرد و ادامه داد: عدم مرخصی به مجرمان سابقه‌دار، ايجاد بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌‌دار، افزايش کنترل الکترونيکی پليس در سطح شهر، اجرای توقيف وسايل نقليه و سلب آرامش مردم از مواردی است که به کاهش ورود اين پرونده‌ها جلوگيری و در کاهش رشد پرونده‌ها موثر بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



حبيبی همچنين به بحث تصادفات کنترل شده، توقيف موقت خودروها، اجرای احکام و ابطال کارت سوخت موتورسيکلت‌ها به بزرگراه‌ها، عبور خودروها برای ورود به خطوط تندروی اتوبوس اشاره کرد و افزود: در راستای کاهش روش‌های پيشگيرانه اطلاع‌رسانی ويژه‌ای در مورد شرکت‌ای سودجو و نيز کلاه‌بردار که از سادگی مردم سوء استفاده‌ کرده‌اند، انجام شده است.

*مردم همچنان فريب شرکت‌های مضاربه‌ای کلاه‌بردار را می‌خورند

وی با بيان اينکه از مردم خواسته شده به چنين شرکت‌هايی که وعده مبلغ‌های زيادی سود را به بهانه شرکت‌های مضاربه‌ای می‌دهند مردم توجه نداشته باشند، تصريح کرد: سرعت، دقت و قاطعيت در پرونده‌های جنايی زياد است، اما رسيدگی به رفع تبعيضات، افزايش اشتغال و کاهش بيکاری در دست دستگاه قضا نيست.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان همچنين به لايحه پيشگيری از وقوع جرم در تشخيص مصلحت نظام اشاره و بيان کرد: مجموعه دستگاه قضايی، انتظامی، اطلاعاتی و دانشگاهی در اين مجموعه عضو هستند که اميدواريم اين لايحه به نتيجه برسد.

*جلوی تصرف ۲ هزار و ۴۰۰ اراضی و مرتع اصفهان گرفته شد

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود به‌ مهم‌ترين پرونده‌های وارده به دادسرای اصفهان از جمله به کلاهبرداری ۴۵ ميليارد تومانی شرکت نفت جی، پول‌شويی ۱۵ ميليارد تومانی، شرکت‌های کاغذی غيرقانونی‌ مشهور به نفت پايتخت اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ جريب از زمين‌های وقفی منطقه مرغ اصفهان سندزنی و تصرف غيرقانونی از اموال غير دولتی بوده است که در حال پيگيری است و نيز جلوی تصرف دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی گرفته شد.

حبيبی همچنين به‌ مهم‌ترين پرونده‌ی اخير در رابطه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۲ نفر قاچاقچی عمده خريد و فروش بيش از يک تن کراک که يکی از آنها بين‌المللی است دستگير و حکم اعدام تمام آنها صادر شده است.

وی در خصوص اينکه در دستگاه قضايی واحدی به نام واحد نظارت و ارزشيابی قضات تشکيل شده است، افزود: با مجوز قانونی‌ که از دادسرای انتظامی قضات دريافت می‌شود، به دقت اعمال و شيوه‌ی عملکرد قضات مورد بررسی قرار می‌گيرد.

*اعدام ۴۰ نفر در زمينه مواد مخدر

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان همچنين ادامه داد: ۴۰ نفر در زمينه‌ مواد مخدر در سال گذشته اعدام شده‌اند.

حبيبی همچنين در مورد جلوگيری از توسعه شهرک صنعتی محمودآباد و رسيدگی به مسئله کشاورزان شرق اصفهان را دو اقدام مهم سال گذشته در دستگاه قضايی اصفهان برشمرد.

وی در پايان متذکر شد: جلوی واگذاری اراضی محمودآباد را در حالی که قسمتی از اراضی فروخته شده بود، گرفتيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016