پنجشنبه 13 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام جديد دراويش: تشکيل گروه ترويستی عليه نظام

مجذوبان نور ـ در جلسه بازپرسی صبح امروز در دادگاه انقلاب شيراز، اتهاماتی با عناوين: «تشکيل گروه ترويستی عليه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غير مجاز» به ۴ تن از دراويش بازداشتی شهرستان کوار منتسب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از گذشت نزديک به دو سال از تظاهرات غيرقانونی و ايجاد درگيری عليه دراويش در کوار که منجر به کشته شدن يک درويش با گلوله جنگی و بازداشت و زندانی شدن ده ها تن از دراويش در زندان های مختلف شد، همچنان اين دراويش هستند که در معرض اتهامات غير معقول و واهی قرار گرفته به بهانه های مختلف احضار و بازجوی می شوند.

به گزارش مجذوبان نور؛ صبح امروز جلسه بازپرسی، موسوم به آخرين دفاع آقايان: محسن اسماعيلی، سيدابراهيم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراويش محبوس در زندان عادل آباد در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب شيراز توسط قاضی واعظی و با وکالت کامران صادقی از دراويش گنابادی برگزار و اتهاماتی با عناوين: «تشکيل گروه ترويستی عليه نظام»، « شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غير مجاز» به اين دراويش منتسب شد. اين دراويش با شنيدن اين اتهامات آنها را واهی و بی اساس خواندند.

اين ۴ درويش که در تاريخ ۱۰ ارديبهشت سال جاری در کوار بازداشت شدند، مدت يک ماه را در بازداشتگاه اطلاعات شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ تحت بازجويی های شديد توام با فشار و ضرب و شتم قرار گرفتند. حتی عکس های خانوادگيشان را برای ايجاد ارعاب و وحشت و گرفتن اعتراف هنگام بازجويی به آنها نشان داده و با توهين به اعتقادات اين افراد و بزرگان سلسله طريقتی نعمت اللهی گنابادی و تهديد محکوميت به اعدام و به دار آويخته شدن شرايط سخت روحی را به آنها متحمل کردند. اين فشار ها و برخوردهای منجر به ايجاد ناراحتی هايی همچون کمر درد و حتی بروز مشکلات عصبی برای يکی از دراويش گنابادی شده است که اعزام به مراکز درمانی را برای آنها ضروری کرده است.

در شهريورماه سال ۹۰ نيروهای تندرو در مقابل خانه های دراويش شهرستان کوار تجمع و با شعارهای توهين آميز عليه دراويش باعث ايجاد درگيری شدند، پس از اين درگيری که منجر به شهادت يک درويش با گلوله جنگی و زخمی شدن ده ها درويش شد، سير بازداشت، محاکمه و فشار بر دراويش اين منطقه افزايش يافت به طوری که در شش ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۱، بيش از ۱۰۰ تن از دراويش شهرستان کوار مورد بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه قرار گرفته و هم اکنون پس از گذشت نزديک به دو سال همچنان بازداشت ها ادامه دارد، در حالی که با مسبين ايجاد درگيری علی رغم شکايت های مکرر دارويش هيچ گونه برخورد قانونی و قضايی صورت نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016