دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در اعتراضات کرمانشاه دو شهروند بازداشت شدند

کوردستان ميديا: پس از اعتراضات چند روز اخير در شهرهای مختلف کرمانشاه، روز گذشته ٢ شهروند کُرد يارسان در منازل شخصی خود بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سايت کردستان ميديا، عصر روز يکشنبه نوزدهم خردادماه ميثم حيدری و رسول کرمی ٢ نفر از شهروندان کرمانشاهی در منازل شخصی خود، توسط نيروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از بستگان نزديک به يک نفر از بازداشت‌شدگان شيوه‌ی بازداشت اين دو شهروند کُرد را برای وب‌سايت کوردستان ميديا اينگونه بازگو کرده است: "مأموران امنيتی با مراجعه به درب منازل اين دو شهروند در ابتدا عنوان کرده‌اند که از طرف اداره‌ی پست آمده‌اند که پس از بيرون آمدن دو شهروند از منازلشان آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی منتقل داده‌اند"
همين منبع خبری، دليل بازداشت اين دو شهروند کُرد را در ارتباط با اعتراضات اخير شهروندان کرمانشاهی و پيروان آيين ياری به بی حرمتی به اين آيين عنوان کرده است.

تا لحظه‌ی انتشار اين خبر، اطلاع دقيقی از سرنوشت اين دو شهروند کرمانشاهی در دست نمی‌باشد.

چند روز پيش و در پی تراشيدن سبيل يک شهروند يارسان از سوی مأمورين زندان، دو شهروند ديگر يارسان در اعتراض به اين اقدام خود را به آتش کشيده که يکی از آنان جان خود را از دست داد.

در همين رابطه و در تعدادی از شهرهای کرمانشاه اعتراضاتی مردمی آغاز شد. همچنين اين اقدام نيروهای حکومتی اعتراض برخی از احزاب کُرد اپوزيسيون حکومت اسلامی ايران و برخی سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری منطقه‌ای را در پی داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016