شنبه 15 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحليل سردار نقدی از وقايع مصر: سازش با اسرائيل و آمريکا، دوری از ايران و مقابله با سوريه عوامل سقوط مرسی هستند

فارس ـ رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ترفند آمريکا اين است که اسلام‌گرايان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت بيندازد و سپس معارضان را عليه آنها بشوراند تا کار دولتِ تنها مانده را يکسره کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اينترنتی بسيج، سردار محمدرضا نقدی رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست هفتگی انديشه ولايت گفت: آنچه امروز در مصر می‌گذرد مايه عبرت همه کسانی است که به تعامل با آمريکا خوشبين هستند؛ ببينيم در مصر چه شد که برای اولين بار يک دولت با خون های زياد و خون دل های فراوان و آرای مردم، روی کار آمد ولی خيلی زود و حتی قبل از فرا رسيدن سالگرد حاکميت خود، بدون اينکه دفاع جدی از سوی هوادارانش صورت گيرد، با کودتای نظامی ساده سرنگون شد.

وی به دلايل فراوان اين حادثه اشاره و تصريح کرد: مهمترين دليل آن خارج شدن مردم از صحنه حمايت از دولت و عدم آمادگی مردم برای فداکاری در راه حفظ اين دولت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه بيان کرد: برای عبرت گرفتن از اين حادثه بايد ديد چرا مردم، دولت منتخب خود را آنطور که بايد حمايت نکردند و او را در مقابل کودتا تنها گذاشتند؟

نقدی تلاش عده ای را برای نسبت دادن اين حادثه به کمبود گاز و نان و مشکلات معيشتی مردم يادآور شده و افزود: حقيقت، چيز ديگری است، جوانان پرشوری که جلوی تانک های رژيم مبارک سينه سپر کردند و مرسی را روی کار آوردند برای آرمانشان ارزش خيلی بيشتری قائل هستند که بخواهند با کمبود نان و گاز از ميدان بيرون بروند.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج خاطرنشان کرد: واقعيت اين است که آمريکای مکار با حيله و نيرنگ و وعده های حمايت و بهبود شرايط، مرسی را از جهت گيری های انقلابی بر حذر داشت و او را به ورطه سازش کشاند.

وی وعده های آمريکا به مصر را برشمرده و ادامه داد: وعده های آمريکا مبنی بر استمرار کمک های مالی دو و نيم ميليارد دلاری به مصر، تقويت جايگاه مصر در عرصه بين المللی، حمايت از دولت در مقابل کودتای نظاميان، کمک های مالی چند ميليارد دلاری قطر و عربستان و ... به اندازه کافی وسوسه انگيز بود که بتواند مرسی را به سازش با اسرائيل، دوری از ايران و مقابله با مقاومت در سوريه وا دارد، رفتاری که روز به روز مردم انقلابی بويژه جوانان پرشور را نسبت به دولت مرسی دلسردتر و نااميدتر کرد.

وی اقدامات انقلابی مردم مصر و واکنش های دولت مرسی را يادآور شده و اظهار داشت: مردم هر هفته لوله گاز مصر را به اسرائيل منفجر می کردند و دولت مرسی ترميم می کرد، آنها برای حمايت از غزه تجمع می کردند و مرسی راه را کنترل می کرد، آنها سفارت رژيم جعلی اسرائيل را اشغال می کردند و او آن را با عذرخواهی بازگشايی می کرد، مردم خواهان دفاع از مقاومت در سوريه بودند و او سفارت سوريه را تعطيل می کرد و همين رفتارها نيروی دفاعی مردمی و جوانان مصر را از کنار مرسی پراکنده کرد.

سردار نقدی با بيان اينکه در اين شرايط فقط نيروهای حزب اخوان المسلمين به صورت تشکيلاتی از مرسی حمايت می کنند و ديگر کسی برای مرسی باقی نمانده است، گفت: اين شرايط زمينه را برای کودتای نظامی بی دردسر فراهم ساخت.

وی ادامه داد: اين ترفند آمريکاست که اسلامگرايان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت خود می اندازد و سپس معارضان را عليه آنها می شوراند تا بدون اينکه دست خيانت خودش عليه آن ملت مشهود باشد، اسلام گرايان را از صحنه بيرون کنند.

وی با بيان اينکه اين روش همان کاری است که امروز با اردوغان انجام می دهند و پيش از اين با گورباچف کردند و نقشه فردای آمريکا برای جمهوری اسلامی هم همين است ادامه داد: اگر مرسی به جای اعتماد به وعده های پوشالی آمريکا، به اسلام و مردم خودش تکيه می کرد و به جای سازش با اسرائيل، سفارت اسرائيل را تعطيل می کرد و شير گاز و نفت را بر رژيم غاصب می بست و موضع قاطع در حمايت از فلسطين را پی می گرفت؛ مرسی و اخوان المسلمين تنها نمی ماندند و بيشتر از ۷۰ درصد از مردم مصر چنان پشت سر او می ايستادند که تا سال های سال ديگر هم هيچ قدرتی نمی توانست او را کنار بزند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: اگر مرسی فريب آمريکا را نمی خورد و راه مبارزه با اسرائيل را در پيش می گرفت، جايگاه مردمی بالاتر از جمال عبدالناصر می يافت و امروز توده های مردم مصر کودتاچيان را به خاک مذلت می نشاندند و نه تنها در داخل مصر بلکه در تمام کشورهای اسلامی برای دفاع از او غوغا بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مگر ملت اسلام اجازه می دادند مراکز آمريکايی در پايتخت هايشان از اين تجاوز آشکار به مردم سالاری جان سالم به در برد؟ مگر پادشاهان خائن منطقه که او را برای سازش با آمريکا و اسرائيل و مقابله با ايران تشجيع کرده و فريب دادند جرات می کردند آشکارا رفتن مرسی را جشن بگيرند؟

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج در پايان سخنان خود بيان کرد: تنها ماندن مرسی در ميان امت اسلام و ملت خود درس عبرت بزرگی برای تمام کسانی است که به تعامل با آمريکا خوشبين هستند و خصوصاً درسی برای اخوان المسلمين که شايد دير نشده باشد تا به ميدان بيايند و جبران کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016