دوشنبه 17 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادای احترام فعالان حقوق بشر در ایران به نلسون ماندلا در نامه ای به خانواده

جمعی از فعالان مدنی و حقوق بشر در ایران طی نامه ای خطاب به خانواده ی نلسون ماندلا، ضمن ادای احترام به صبر و بردباری وی جهت تحقق آرزوهای مشترک انسانی، برای این قهرمان مبارزه با نژادپرستی و مبارزه ی بدون خشونت در آفریقای جنوبی، آرزوی سلامتی کردند.

به گزارش کلمه، متن این نامه که به دو زبان فارسی و انگلیسی به همراه تصویری از نلسون ماندلا بر روی تابلویی چاپ شده بود، توسط جعفر پناهی و نسرین ستوده، آخرین برندگان جایزه ی ساخاروف، جهت تحویل به خانواده ی نلسون ماندلا، به سفارت آفریقای جنوبی در تهران تحویل داده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نلسون ماندلا اولین برنده ی جایزه ی پارلمان اروپا (ساخاروف)، در سال ۱۹۸۸ میلادی بوده است.

متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

خانواده‌ی محترم ماندلا

خبر بیماری قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی، نلسون ماندلا، ما را نیز در نگرانی شما شریک نمود.

آفریقای جنوبی در کنار همه‌ی نقاط افتخارآمیز خود، البته تاریخ طولانی مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز و مدبّرانه علیه تبعیض نژادی را نیز برای خویش ثبت کرده است. در این میان، نلسون ماندلا به دلیل روش آشتی‌جویانه و شجاعانه‌ای که برگزید، از جایگاه ویژه و شایسته‌ای برخوردار است.

ماندلا، انسان بزرگی است که آرزوها و رؤیاهایمان را به یادمان می‌آورد. ما به‌ویژه برای تحمّل رنج توأم با صبر و بردباری ایشان جهت تحقق آرزوهای مشترک انسانی، ادای احترام می‌کنیم و در همراهی با شما، آرزوی عمیقِ قلبی خویش برای سلامتی و بهبودی ایشان را اعلام می‌داریم.

جمعی از فعالان مدنی و فعالان حقوق بشر ایران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016