پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحث اصلاح نظام مهاجرت در مجلس نمایندگان آمریکا

يورونيوز ـ دموکرات های آمریکا و جمهوری خواهان حاکم بر مجلس نمایندگان این کشور در مورد ضرورت اصلاح نظام مهاجرت اتفاق نظر دارند. ولی در حالی که دموکرات ها می خواهند با اعطای تابعیت به مهاجران غیرقانونی نظام را اصلاح کنند، جمهوری خواهان غالباً تحکیم مرزهای آمریکا و اخراج مهاجران غیرقانونی را چاره کار می دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چهارشنبه شب اعضای مجلس نمایندگان برای بررسی طرح اصلاح نظام مهاجرت جلسه ای ترتیب دادند. یک نماینده جمهوری خواه مجلس می گوید: «دادن تابعیت به مهاجران غیرقانونی شبیه اعطای جایزه برای نقض قوانین آمریکاست و من با آن مخالفم».

ولی یک عضو دیگر مجلس نمایندگان معتقد است: «اول باید مرزها را تحکیم کرد، بعد از آن ما می توانیم به وضعیت حقوقی ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی بپردازیم و به آنها امکان دهیم در پیشبرد کشور سهیم باشند. آنها هم میهندوست هستند و آنها هم خواستار بهبود وضع این کشورند».

دو هفته پیش مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا طرح اصلاح نظام مهاجرت را تصویب کرد. این طرح که مورد حمایت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکاست، برای ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی یک مسیر ۱۳ ساله دریافت تابعیت آمریکا و تحکیم مرز آمریکا با مکزیک را پیشبینی می کند. ولی تنها با تصویب مجلس نمایندگان است که این طرح کسب اعتبار می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016