سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای پنج فعال سیاسی آذری در ایران

بی بی سی ـ پنج تن از فعالان سیاسی و اعضای گروه "یئنی گاموح" (حرکت نوین بیداری ملی آذربایجان جنوبی) در ایران در اعتراض به صدور حکم ۹ سال زندان علیه خود، از چهار روز پیش اعتصاب غذا کرده‌اند.

محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و بهبود قلی‌زاده که از دی‌ماه سال گذشته در زندان تبریز در حبس هستند، به اتهام "تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام" به ۹ سال زندان محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روح‌الله مهرعلی بیگلو، برادر آیت مهرعلی بیگلو که یکی از اعتصاب کنندگان است، با تائید این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "گروهی که این افراد تشکیل دادند، غیرقانونی نیست و تنها حرکتی است برای احیای حقوق ابتدایی آذربایجان از جمله زبان مردم آن، اما این افراد در دادگاه به زندان محکوم شدند، با اینکه اعتراض کردند، دادگاه تجدید نظر این حکم را تائید کرد، به همین دلیل این افراد دست به اعتصاب غذا زدند."

وی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت برادرش در زندان گفت: "برادرم روز گذشته (سه‌شنبه) با همسرش تماس گرفته و گفته که همچنان در اعتصاب است. همچنین به دیوان عدالت اداری نیز اعتراض شده و قرار است آنها موضوع را پیگیری کنند."

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل در ۱۲ ژوئن سالجاری با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به حکم ۹ سال حبس فعالان آذربایجانی، نگرانی خود را از افزایش سرکوب مخالفان، معترضان و کنشگران سیاسی، صنفی و اجتماعی و فعالان ملی در ایران، انتقاد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016