چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير ايران در آذربايجان: دستگيرشدگان آذربايجانی قانون را زير پا گذاشته‌اند

راديو زمانه ـ خبرگزاری جمهوری آذربايجان (آپا) امروز گزارش داد، محسن پاک‌آيين، سفير ايران در باکو در رابطه با بازداشت خالده خالد، عضو آکادمی علوم آذربايجان و شمخال حسينوف، همراه وی در تبريز، گفت: "اين دو شهروند آذربايجانی به عنوان گردشگر به ايران سفر کردند و به دليل نقض قوانين بازداشت شده‌اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير ايران گفته است: "هيچ‌کس در ايران بدون دليل بازداشت نمی‌شود."

مأموران وزارت اطلاعات ايران در روز دهم ارديبهشت‌ماه جاری (۳۰ آوريل) خالده خالد، محقق و نويسنده‌ای که در انستتيتو نظامی گنجوی فعاليت می‌کند را به‌همراه دستيار وی در خانه پدر يک فعال آذربايجانی به نام محمد (اوختای) رشيدی، در تبريز بازداشت کردند.

مأموران امنيتی همچنين سه فعال آذربايجانی به نام‌های عاشيق اسحاق قره‌خانلی، نويسنده؛ امير هاديان، دانشجوی دانشگاه آزاد تبريز و فردی به نام فرهادی، نويسنده، را نيز در اين يورش بازداشت کردند.

محسن پاک‌آيين ضمن اشاره به "بزرگ کردن" اين خبر گفت علت بازداشت خالده خالد نه کارمند بودن وی در آکادمی علوم آذربايجان که زير پا گذاشتن قوانين ايران بوده است.

سفير ايران در آذربايجان گفت: "در حال حاضر بيش از ۱۳۰ نفر از شهروندان ايرانی در آذربايجان زندانی هستند که به‌طور عمده به‌خاطر قاچاق مواد مخدر دستگير شده‌اند. در ميان اين افراد کسانی با شغل‌های مختلف وجود دارند، اما مسلما محکوميت آن‌ها به دليل نقض قوانين آذربايجان بوده است نه به دليل شغل‌شان."

محسن پاک‌آيين همچنين گفت: "اگر کسی در ايران در فعاليت‌های غيرقانونی شرکت کند نيروهای امنيتی ما مانع از آن خواهند شد. اين مسئله تأثيری بر روابط دوجانبه نمی‌گذارد و روابط دو کشور در حال گسترش است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016