چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله افراد ناشناس به مهندسان ايرانی در عراق

فارس: در پی حمله مسلحانه به زندان ابوغريب در نزديکی بغداد و آزادی صدها زندانی القاعده، يک پروژه مهندسان ايرانی که در زمينه ساخت و ساز و صدور خدمات فنی و مهندسی در اين منطقه فعاليت می‌کنند در وضعيت ناامنی شديد قرار گرفته است.

به گزارش فارس، آرش بازيار، مديرعامل شرکت «تک ايستا» در تشريح اين خبر گفت: از سه روز گذشته تاکنون، اين سايت به دلايل حملات اخير، در وضعيت اضطراری و در شرايط قرنطينه قرار دارد و اين موضوع به سفارت ايران در عراق گزارش شده است، اما در مقابل سفارت تاکنون پيگيری‌های مورد انتظار انجام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در پی اين حادثه، در چندين نوبت مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته‌ايم و اين در حالی است که با توجه به ايرانی بودن تمامی نيروهای شاغل مستقر در سايت و نگرانی‌های خانواده‌های آنها، مشکل موجود دو چندان شده است.

بازيار خاطرنشان کرد: به دليل قرار گرفتن در شرايط قرنطينه در ۷۲ ساعت گذشته با توجه به گرمای بی‌سابقه منطقه و نيز قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، در چندين مرتبه علاوه بر درخواست ايجاد امنيت، نسبت به تأمين مايحتاج اوليه شامل آب آشاميدنی و مواد غذايی از سفارت تقاضاهايی داشته‌ايم که برخلاف انتظار هيچ واکنشی در برنداشته و مسئولين سفارت در پاسخ تنها به صورت تلفنی ابراز اميدواری جهت بهبود وضع موجود کردند.

وی تأکيد کرد: اين مهم در حالی است که شرکت متبوع با عبور از مشکلات متعدد و نيز با اتکا به سرمايه شخصی و نيز بهره‌گيری از نيروی کار داخلی، فعاليت خود را در اين سايت آغاز کرده است.

*ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکونی در قالب يک شهرک مسکونی

بازيار با بيان اينکه انتظار می‌رود سفارت‌ها حافظ شهروندان و منافع سرمايه‌گذاران ايرانی فعال در کشورهای مختلف باشند، گفت: با توجه به شرايط امنيتی حاکم بر منطقه، پيشتر هيچ شرکت خارجی برای فعاليت حاضر به همکاری نشده بود، اما شرکت ايرانی تک ايستا با وجود ريسک‌پذيری بالای پروژه، ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکونی در قالب يک شهرک مسکونی که تا ۳۰ درصد، پيشرفت فيزيکی دارد را اجرايی کرده است.

وی با اشاره به اين مشکلات خواستار پاسخ‌گويی مسئولان ذيربط در برابر اين مسئله شد تا در نهايت خانواده‌های نيروهای ايرانی قرنطينه شده از نگرانی درآيند.

مديرعامل شرکت تک ايستا همچنين خواستار پيگيری مقام‌های کشورمان از دولت عراقی بابت مشکل پيش آمده و تضمين امنيت جانی و سرمايه‌گذاری فعالان صدور خدمات فنی و مهندسی و بازرگانان ايرانی شد، چرا که بدون پشتيبانی و حمايت سياسی و اقتصادی دولت عملا فعاليت صادرکنندگان به بن‌بست خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016