چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات حضور مهمانان خارجی مراسم تحليف روحانی

ايسنا ـ مراسم تحليف حسن روحانی ۱۳ مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات ارشد کشورمان و جمعی از سران و مقامات کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ايران برای اولين بار از مقامات و سران کشورهای ديگر برای شرکت در اين مراسم دعوت و اعلام کرد دعوت عامی از همه کشورها به جز آمريکا انجام داده است و بر اين اساس تاکنون حضور تعدادی از روسای جمهور، معاونين آنها، وزيران خارجه، روسای مجلس و نخست وزيران کشورها در اين مراسم قطعی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهمانان خارجی اين مراسم در حافظيه و هتل‌های بزرگ تهران مستقر خواهند شد و سعدآباد نيز برای محل استقرار روسای جمهور پيش‌بينی شده است.

با توجه به اينکه برخی از مهمانان خارجی در همان روز ۱۳ مرداد وارد ايران می‌شوند، ممکن است مراسم صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۳ يا بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شود. پس از اين مراسم مهمانان در ضيافت شام روحانی شرکت خواهند کرد.

تا کنون امام علی رحمان، رييس جمهور تاجيکستان، قربانقلی بردی محمداف رييس‌جمهور ترکمنستان، ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان، حامد کرزی رييس‌جمهور افغانستان، آصف علی زرداری رييس‌جمهور پاکستان برای شرکت در اين مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

عنيفه عمان، وزير خارجه مالزی، خضير خزاعی کفيل و معاون رييس جمهور عراق، نخست وزير سوريه، جودت ييلماز وزير توسعه ترکيه، رييس مجلس عمان و مقامات بلندپايه از امارات، قطر، جمهوری آذربايجان اندونزی و ديگر کشورهای همسايه در مراسم تحليف رييس جمهور حضور پيدا خواهند کرد.

قرار است در روزهای آينده سطح حضور ساير کشورها در اين مراسم مشخص شود.

سيد عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه در اين باره گفت: برای اولين بار بعد از انقلاب تصميم گرفته شد از مقامات خارجی هم در اين مراسم دعوت شود. اين اقدام در دنيا امر مرسومی است که برای مراسم تحليف روسای جمهور از ساير روسا دعوت شود و معمولا کشورهای همسايه که دوستی نزديکی داشتند شرکت می کنند. ما دعوت عام صورت داده ايم و به غير از آمريکا و رژيم صهيونيستی از همه کشورها دعوت کرده ايم. البته تمرکز ما بر کشورهای منطقه است و استقبال بسيار خوبی در حد استانداردهای مراسم تحليف از اين دعوت صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016