دوشنبه 7 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر محمد قنبری تحت تدابير امنيتی در تاکستان قزوين دفن شد

خبرگزاری هرانا - پيکر محمد قنبری، از پيروان آئين يارسان(اهل حق) که شب گذشته توسط نيروهای امنيتی به روستای محل سکونتش در تاکستان قزوين انتقال داده شده بود، صبح امروز با شرکت صدها نفر از هم کيشانش به خاک سپرده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پيکر محمد قنبری جوان ۲۲ ساله‌ای که در برابر مجلس شورای اسلامی خود را به آتش کشيده بود پس از دو روز نگهداری در بيمارستان مطهری تهران تحت تدابير شديد امنيتی و همراهی ده‌ها نفر از نيروهای ضد شورش تهران، ساعت ۲۳:۳۰ يکشنبه شب، بدون اطلاع خانواده‌اش به تاکستان قزوين انتقال يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای قنبری صبح روز شنبه، پنجم مردادماه در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به خودسوزی زد و علی‌رغم درصد سوختگی بالا به بيمارستان مطهری تهران منتقل و تحت تدابير شديد امنيتی و جلوگيری از هرگونه ملاقات و اطلاع رسانی بستری شد اما در نهايت در اين بيمارستان جان خود را از دست داد.

اين مراسم تحت تدابير شديد امنيتی و تهديد خانواده‌ی وی و عدم هرگونه اطلاع رسانی در خصوص زمان و مکان خاکسپاری برگزار شد؛ با اين حال عده‌ای از هم کيشان وی خود را به محل مربوطه رساندند و دو تن از هم کيشان وی به نام‌های "سياوش حياتی" دبير اخراجی آموزش و پرورش و "سيد محمد اکبری" وکيل دادگستری با ايراد سخنرانی نسبت به سياست‌های سرکوبگرانه و تبعيض آمير حکومت بر عليه اين مردم اعتراض کرده و اظهار داشتند اگر حکومت به خواسته‌ی آنان اعتنايی نکند اين اعتراضات گسترده‌تر و فراگير خواهد شد و تا احقاق حقوق پايمال شده خود از پا نخواهند نشست.ب

شاهدان عينی خبر داده‌اند که تعدادی از نيروهای لباس شخصی حاضر در محل قصد برهم زدن مراسم را داشتند که موفق به اين امر نشدند.

لازم به ذکر است که اين خودسوزی، در ادامه‌ی خودسوزی دو نفر از پيروان يارسان در برابر فرمانداری همدان در تاريخ ۱۱ و ۱۵ خردادماه در اعتراض به بی‌توجهی حکومت به مشکلات پيروان اين دين، صورت گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016